چین هرچی که مشتری بخواد رو بهش میده اما تولید کننده داخلی میدونه که مردم ماشین با کیفیت میخوان اما بهشون نمیده. البته بحث دامپینگ رو ممکنه اینجا مطح کنی که من در جوابت میگم اگر خریدارش نباشه، دامپینگ هم اتفاق نمی افته. قانون گذار میتونست جلوی واردات خودروهای چینی رو بگیره
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است.. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
چین آشغال سازه تا ابدم آشغال میسازه هیچ پیشرفتی هم نداره که هیچ همیشه در کیفیت پسرفت هم داره چیزی که به وضوح میشه لمس کرد تا ۵ سال بعدم چین نمیتونه ابر قدرت صنعتی قوی بشه چون علم به روز شدن و پیشرفت و نداره فقط میخواد کپی کنه البته همه دنیا خیلی از مواقع کپی میکنن ولی اون کپی و پیشرفت میدن و چیزه جدید و بکری میسازن ولی چین انگار میخواد تا ابد کپی کنه فرقی هم نداره چه از اروپا چه آمریکا چه ژاپن چه حتی ایران دیگه مهر و تسبیح و تخمه و پسته هم دارن کپی میکنن اونم از نوع بی کیفیتش
خیر دوست عزیز اینگونه نیست در هیچ جایی هم اینگونه ذکر نشده است. که بسترن دارای موتور مزدا است.. بسترن Bf بر روی یک پلت فرم قدیمی از مزدا ( فکر میکنم ۸) طراحی شده ولی به معنی این نیست که موتور آن مربوط به مزدا باشد. این خودرو دارای گیربکس ژاپنی ISIN است. که روی چند خودروی مرغوب دیگر بازار هم است.فاده شده است. ولی از نظر موتور طرح موتور مربوط به نسخه ای قدیمی از فولکس واگن ( فکر میکنم دهه ) باشد که توسط متخصصین شرکت فاو توسعه یافته و از . به .۸ لیتر افزایش یافته است.. ظاهراً بحث تشابه پلت فرم با مزدا باعث میشود که در صورت نیاز بشود از برخی از قطعات یدکی مزدا هم برای بسترن در آینده است.فاده نمود که این مساله یک حسن برای این ماشین محسوب میشود. به هر حال به نظر میرسد که با توجه به امکانات این خودرو و وضعیت آن که بر روی پلت فرم مزدا قدیمی طراحی شده و است.فاده از گیربکس ژاپنی و همچنین سیستم تعلیق مناسب و البته خدمات پس از فروش گروه بهمن بشود در محدوده حدود ۸ میلیون تومان روی آن اعتماد کرد.
دوست من به قول معروف هر چی پول بدی همونقدر آش میخوری. شما بیا بر اساس قیمت مقایسه کن. الان کدام ماشین ژاپنیو میشه با قیمت زیر میلیون خرید ؟ خب شاید بگید میتسوبیشی لنسر . خب همینو بیایید با یک ماشین هم رده چینی مثلاً جیلی مقایسه کنید که البته ده میلیون هم ارزانتره. از نظر قدرت موتور ، آپشن و حتی ایمنی شما نمیتونید به صورت مستند مدعی باشید که لنسر بالاتر از جیلیه. جیلی با ایربگ لنسر با دو ایربگ ، جیلی با موتور ۸ لنسر با موتور ، جیلی با باک بنزین ضدانفجار لنسر نمیدونم داره یا نداره، جیلی با ترمزهای دیسکی در چرخ لنسر با ترمز کاسه ای توی چرخهای عقب، جیلی با کلی آپشن لوکس که لنسر هیچکدومشو نداره. خب خودتون قضاوت کنید شاید یک عده به خاطر ژاپنی بودن لنسر رو انتخاب کنند ولی اگه یک عده بیان با این وضعیت خودرو چینی انتخاب کنند نباید بهشون ایرادی گرفت. شما حتی بیایید تویوتا کرولا رو در نظر بگیرید. شکی نیست که تویوتا برند بسیار مرغوبیه. ولی آیا تویوتا کرولا وارداتی توی ایران همونی هست که توی یوروانکاپ تست شده و ۵ ستاره گرفته ؟ خیر اینطور نیست توی سایت تویوتا نگاه کنید مدل پایه تویوتا کرولا ۸ ایربگ داره به اضافه سیستم های ایمنی مثل esp و TCS که هیچکدوم توی خودروهای وارداتی به ایران نیست و فقط به دو ایربگ بسنده شده. بله توی شرایط مشابه از نظر آپشن و مشخصات ، ماشین ژاپنی به ماشین چینی و حتی کره ای ارجحیت داره حتی اگر - درصد هم قیمتش بالاتر باشه. ولی ما داریم خودمونو گول میزنیم. کلی پول میدیم بابت ماشینی که نسبت به مدل پایه کارخانه کلی از آپشنهاش حذف شده و دلمون خوشه که ماشین ژاپنی سوار شدیم.