Implementation of sidewalks In Malard ( implementation consultation )

Implementation of sidewalks-1
Implementation of sidewalks-2

Presentation of businesses
You can introduce your business services or products in this section.
For this purpose, be in touch with us.




استفاده برابر(یکسان) EU اولین اصل از طراحی عمومی است. و باعث افزایش کارایی و رقابت محصولات برای افراد معلول می شود. پیاده رو ها، به عنوان مسیر اصلی گردش برای حمل و نقل عابران پیاده می توانند بر اساس این اصل طراحی و ارزیابی شوند تا کارایی و است.فاده از انها برای عابران پیاده افزایش یابد. اخیرا، اعریف شفافی برای EU در طراحی پیاده روها نشده است.، متعاقبا هیچ فانونی بر اساس این مفهوم ارائه نشده است..هدف این تحقیق، حل این مشکلات از طریق تعریف و ترجمه مولفه های مفهومی و تئوری ویژگی های EU برای پیاده رو ها است..  همچنین، این تحقیق تلاش می کند تا فاکتورهای موثر در طراحی را همراه با ابعاد اصلی EU برای پیاده رو ها شناسایی کند. برای دست یابی به این اهداف، بررسی ادبیات از قوانین موجود برای طراحی عمومی و همچنین مقالات علمی در مورد است.فاده از EU در محیط های بیرونی و پیاده رو ها انجام دادیم. نتایج بررسی ادبیات بیانگر توسعه مدل های مفهومی برای تعریفEU در طراحی پیاده رو ها می باشد. یک پرسشنامه برای گرد اوری اطلاعات جهت بررسی تناسب این مدل ها مورد است.فاده قرار گرفته است.. آزمون های تناسب نیز همراه با مدلسازی تساوی ساختاریSEM انجام شدند. انتقال و ترجمهEU می تواند برای طراحی و ارزیابی پیاده رو ها جهت اطمینان از است.فاده برای افراد دارای توانایی های مختلف به صورت برابر مفید باشد.

Walking is the most common form of physical activity (Kelly, Schootman, Baker, et al., ; Saelens, Sallis, & Frank, ), and sidewalks are the main channels upon which walking can be undertaken (Hooker and Architecture, ). Since sidewalk users are diverse in terms of age, gender, and physical condition, it is necessary to design sidewalks that serve the broadest range of users (Aghaabbasi, Moeinaddini, Shah, et al., ; Asadi-Shekari, Moeinaddini, & Zaly Shah, ). It is also vital to constantly assess existing sidewalks to ensure that sidewalks accommodate all people on an equal basis regardless of their sociodemographic characteristics and physical, sensory, and cognitive conditions (Aghaabbasi et al., ; Asadi-Shekari et al., ; Kadali & Vedagiri, ).

The aim of this research was to translate the general concept of equitable use into sidewalk design criteria and to identify the main dimensions of EU for sidewalks. EU is the first principle of UD and involves serving people regardless of their backgrounds and abilities. UD principles are not well implemented in sidewalk design, and existing sidewalks do not serve people on an equal basis. Thus, applying new concepts such as EU and developing tools to assess sidewalks based on this concept can assist urban and transportation planners in finding shortcomings related to sidewalks and taking action to improve them. The translation of EU into sidewalk design criteria will contribute to finding a mechanism to assess existing sidewalk conditions and quantifying the level of improvement required in a practical and systematic manner.



( implementation consultation ) `s other In Malard