در نگاه اول بسته بندی با کارتن فقط ساختن یک جعبه ساده از جنس کاغذ و مقوا می باشد. این ظاهر ساده بگونه ای می باشد که برخی از تولید کنندگانی که برای اولین بار قصد بسته بندی کالای خود را بوسیله کارتن دارند در وحله اول ابعاد محصول را داده و توقع دارند از قیمت و زمان تحویل کالا با خبر شوند. این تصور با واقعیت بسیارفاصله دارد چرا که پارامترهای دیگری بجز ابعاد محصول وجود دارد که باید در مورد تک تک آنها بررسی های لازم را صورت داد. ما در این مقاله ابتدا با ذکر هر مورد و توضیحات مختصر سعی میکنید هر مورد را به مطلب و مقاله مرتبط ارجاع دهیم.
به دلیل توجه کم دستاندرکاران صنعت کارتن سازی نسبت به آموزش وتکیه بر فرهنگ شفاهی سطح کمی و کیفی کارتنهای تولیدی نسبت به کارتنهای خارجی دارای معایب و مشکلاتی در ساخت و چاپ میباشد. در بررسی عوامل تولید و چاپ کارتن سعی شده است. که به ساختار مواد اولیه، مشکلاتی که در تولیدورق کارتن بوجود […]
کارتن ها در تعداد لایه های مختلف از سینگل فیس تا هفت لایه قادرندمحصولاتی کمتر از یک کیلو تا حدود کیلو بار را بصورت مستقیم و بیشتر از کیلو را با است.فاده از سازه های کمکی مانند نبشی و پالت بسته بندی و جابجا کرد. این تحمل بار کارتن نسبت به وزن و قیمت بسته بندیهای دیگر منحصر بفرد می باشد. برای آشنائی با تعداد لایه های کارتن مقاله ورق و تعداد لایه ها را مطالعه نمائید.
از دیگر مزایای کارتن می توان به بازیافت و تجزیه پذیر بودن آن اشاره کرد. به عبارتی کارتن هیچ گونه خسارتی به اکوسیستم و محیط زیست نخواهد رساند. در ضمن مهمترین وظیفه بسته بندی حفظ و نگهداری محصول از کارخانه تولیدی تا دست مصرف کنند می باشد که کارتن به نحوه مطلوب این کار را انجام می دهد.
در بسته بندی کارتنی میتوانید با کمترین هزینه بر روی کارتن چاپ اعمال کرد و یا با صرف کمی هزینه بیشتر برای کالاهای صادراتی و مرغوب یک چاپ تمام رنگ را بر روی بسته بندی انجام داد و بر کیفیت کارتن اضافه کرد. با یک بسته بندی شکیل احترام به محصول و کالای خود گذاشته و به نوعی به مخاطب اعلام میکنیم محصول درون آن نیز دارای کیفیت می باشد.