در اکتبر نتفلیکس اعلام کرد که در پاسخ به بازخورد مشتری و پس از سقوط تقریباً درصدی قیمت سهام، برندسازی مجدد برنامهریزی شده را کنار گذاشته و سرویسهای پخش دیویدی و پست الکترونیکی هر دو از طریق یک وب سایت، تحت نظر نتفلیکس به کار خود ادامه خواهند داد. نتفلیکس اظهار داشت که در سهماهه چهارم سال ۸٫ مشترک خود را از دست دادهاست - زیانی که تا حدودی به دلیل است.قبال ضعیف از برند تجاری ناموفق بود.
این بسیار بدبینانه است.، اما من فکر میکنم است.اندارد کیفیت برای افرادی که در خانه چیزهایی را تماشا میکنند یکسان نیست [همانطور که در مورد نمایشهای تئاتر وجود دارد] .... من نمیخواهم زیاد به نتفلیکس انتقاد کنم، آنها شگفتآور هستند چیزهایی است.، و آنها افرادی را جلوی دوربین میآورند که شاید هیچ وقت شانس جلوی دوربین بودن را نداشتهاند، اما همچنین فکر میکنم نتفلیکس ترجیح میدهد پنج چیز که مردم کمی دوست دارند به جای یک چیز که مردم واقعاً دوست دارند را در محتویاتش داشته باشد. باشد.
یکی دیگر از عوامل مؤثر در موفقیت اجاره دیویدی آنلاین این شرکت این بود که دارای عنوانهای انتخابی بسیار بیشتری نسبت به مراکز اجاره بلاک باستر بود. اما هنگامی که آنها شروع به ارائه محتوای پخش جریانی رایگان به مشترکان در سال کردند، این محصول نمیتوانست بیش از فیلم و نمایش تلویزیونی ارائه دهد، فقط ٪ در مقایسه با بیش از عنوان مختلف DVD. با افزایش محبوبیت، شمار عنوانهای موجود برای پخش نیز در حال افزایش بود و در ژوئن به فیلم و نمایش رسیده بود. یکی از نکات کلیدی در مورد نتفلیکس این بود که این یک سیستم توصیه شده به نام Cinematch دارد که نه تنها با ایجاد هزینه سوئیچ بینندگان را ملزم به پیوستن به این سرویس میکند، بلکه فیلمهایی را ارائه میدهد که دست کم گرفته شدهاند تا مشتریان بتوانند آن فیلمها را نیز از توصیههای خود مشاهده کنند. این ویژگی نه تنها به نفع نتفلیکس بود بلکه به نفع بینندگان آن و است.ودیوهایی بود که در مقایسه با سایرین جزئی بودند.
نتفلیکس در اوت ویژگی "Profiles" را دوباره تقویت کرد که به حسابها اجازه میدهد تا حداکثر پنج نمایه کاربر را در خود جای دهند، یا مربوط به افراد یا موارد موضوعی باشد. «نمایه» بهطور مؤثر علاقه هر کاربر را تقسیم میکند، به طوری که هر یک از آنها پیشنهادهای شخصی و اضافه کردن موارد دلخواه را به صورت جداگانه دریافت میکنند. به گفته تاد یلین، معاون نوآوری محصولات نتفلیکس، «این یک ویژگی مهم است.»، زیرا «حدود ۵ تا ۸ درصد آنچه مردم در نتفلیکس مشاهده میکنند ناشی از آنچه نتفلیکس توصیه میکند است.، نه از آنچه مردم جستجو میکنند».
هنگامی که سرویس پخش جریانی برای نخستین بار راهاندازی شد، به مشترکان اجاره دیسک نتفلیکس بدون پرداخت هزینه اضافی دسترسی داده شد. به مشترکان تقریباً یک ساعت پخش جریانی به ازای هر دلار هزینه شده برای اشتراک ماهانه مجاز بود (به عنوان مثال طرحی با مبلغ ٫ دلار، ساعت زمان پخش). در ژانویه ۸ با این حال، نتفلیکس این محدودیت را لغو کرد، در آن زمان تقریباً همه تعداد مشترکان دیسک بدون هیچ هزینه اضافی حق پخش نامحدود را داشتند (با این وجود مشترکان با برنامه محدود دو دیویدی در هر ماه (٫ دلار) محدود به دو ساعت جریان ماهانه باقی ماندند). این تغییر در پاسخ به معرفی