در ۸ مارس تیری برتون، کمیساریای اروپا برای بازار داخلی و خدمات، از خدمات پخش جریانی از جمله نتفلیکس خواست تا به منظور کاهش فشار بر پهنای باند اروپا، خدمات خود را کاهش دهند. اقدامات محدود شده در طول بیماری همه گیر کووید- فشار بر شبکهها را با افرادی که هم در خانه کار میکنند و هم به دنبال سرگرمی هستند افزایش داد. نتفلیکس با کاهش ۵ درصدی جریان خود در کشورهای
بلاک باسترفیلم با خدمات اشتراک ماهانه ٫۵ دلار (معادل دلار در سال ) در اوت وارد بازار آنلاین ایالات متحده شد. که باعث ایجاد اختلاف به دلیل قیمتها شد. نتفلیکس درست قبل از راه اندازی بلاک باستر طرح محبوب سه دیسک خود را از ٫۵ دلار به ٫ دلار رسانده بود، اما تا اکتبر، نتفلیکس این هزینه را به ٫ دلار کاهش داد. بلاک باستر برای یک بار با نرخهایی معادل ٫ دلار آمریکا پاسخ داد، اما در اوت ۵ هر دو شرکت با نرخهای یکسان تسویه حساب کردند.
نتفلیکس یک سیستم توصیه شخصی ویدئویی گسترده و مبتنی بر رتبهبندی و بررسی توسط مشتریان خود ایجاد و نگهداری میکند. در اکتبر نتفلیکس یک جایزه ٬٬ دلاری به نخستین توسعه دهنده الگوریتم توصیه ویدیو که بتواند الگوریتم موجود آن Cinematch را شکست دهد، در پیشبینی بیش از ٪ از امتیازات مشتری ارائه داد.
پیش از این، سرویس پخش جریانی حق انتخاب برنامههای تلویزیونی توزیع شده توسط NBCUniversal Television Distribution , Sony Pictures Television و th Century Fox Television را نیز داشت. نتفلیکس همچنین قبلاً حق انتخاب عنوانهای را از The Criterion Collection داشت، اما این عنوانهای از نتفلیکس بیرون کشیده شده و به کتابخانه Hulu اضافه شد. یکی از مهمترین خریدها برای نمایش Breaking Bad، تولید شده توسط تلویزیون Sony Pictures بود. نتفلیکس این حق را پس از فصل سوم نمایش در سال به دست آورد، در نقطه ای که پخش کننده اصلی AMC احتمال لغو نمایش را ابراز کرده بود. سونی، نتفلیکس را وادار کرد تا به موقع سریال Breaking Bad را برای فصل چهارم منتشر کند، که در نتیجه، به دلیل بینندگان جدیدی که قسمتهای گذشته را از نتفلیکس میدیدند، مخاطبان این برنامه را در AMC بسیار گسترش داد و تا زمان فصل پنجم، بینندگان را دو برابر کرد.
در سال نتفلیکس درآمد ٫ میلیارد دلار و درآمد خالص ٫ میلیارد دلار را گزارش کرد. دارایی این شرکت ٫ میلیارد دلار بود، در درجه اول داراییهای محتوایی (٫۵ میلیارد دلار). نتفلیکس اکنون بزرگترین خریدار محتوای ویدیویی در سطح جهان محسوب میشود.