در سال ۵ نتفلیکس از Amazon.com به عنوان یک رقیب بالقوه نام برد که تا سال ۸ اجاره آنلاین فیلم را در انگلستان و آلمان ارائه میداد. آمازون LoveFilm را در سال خریداری کرد. علاوه بر این، آمازون اکنون فیلمها و نمایشهای تلویزیونی را از طریق Amazon Video (که قبلاً Amazon Video On Demand و LOVEFiLM Instant بود) پخش میکند.
در سال در طی بیماری همه گیر کووید- نتفلیکس گزارش داد «درآمد سهماهه منتهی به مارس ۵٫۸ میلیارد دلار بوده که ٫۵۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشتهاست.» در نوامبر، نتفلیکس وعده بودجه یک میلیارد دلاری به ABQ داد که این است.دیو را به بزرگترین است.ودیو در جهان تبدیل کند.
نتفلیکس در اوت ویژگی "Profiles" را دوباره تقویت کرد که به حسابها اجازه میدهد تا حداکثر پنج نمایه کاربر را در خود جای دهند، یا مربوط به افراد یا موارد موضوعی باشد. «نمایه» بهطور مؤثر علاقه هر کاربر را تقسیم میکند، به طوری که هر یک از آنها پیشنهادهای شخصی و اضافه کردن موارد دلخواه را به صورت جداگانه دریافت میکنند. به گفته تاد یلین، معاون نوآوری محصولات نتفلیکس، «این یک ویژگی مهم است.»، زیرا «حدود ۵ تا ۸ درصد آنچه مردم در نتفلیکس مشاهده میکنند ناشی از آنچه نتفلیکس توصیه میکند است.، نه از آنچه مردم جستجو میکنند».
موفقیت نتفلیکس با تأسیس شمار زیادی شرکت اجاره دیویدی دیگر، در ایالات متحده و خارج از کشور همراه بود. Walmart خدمات اجاره آنلاین را در اکتبر آغاز کرد اما در مه ۵ بازار را ترک کرد. با این حال، والمارت بعداً خدمات اجاره Vudu را در سال خریداری کرد.
پیش از این، سرویس پخش جریانی حق انتخاب برنامههای تلویزیونی توزیع شده توسط NBCUniversal Television Distribution , Sony Pictures Television و th Century Fox Television را نیز داشت. نتفلیکس همچنین قبلاً حق انتخاب عنوانهای را از The Criterion Collection داشت، اما این عنوانهای از نتفلیکس بیرون کشیده شده و به کتابخانه Hulu اضافه شد. یکی از مهمترین خریدها برای نمایش Breaking Bad، تولید شده توسط تلویزیون Sony Pictures بود. نتفلیکس این حق را پس از فصل سوم نمایش در سال به دست آورد، در نقطه ای که پخش کننده اصلی AMC احتمال لغو نمایش را ابراز کرده بود. سونی، نتفلیکس را وادار کرد تا به موقع سریال Breaking Bad را برای فصل چهارم منتشر کند، که در نتیجه، به دلیل بینندگان جدیدی که قسمتهای گذشته را از نتفلیکس میدیدند، مخاطبان این برنامه را در AMC بسیار گسترش داد و تا زمان فصل پنجم، بینندگان را دو برابر کرد.