سلام , من جک اس ۵ خریدم و یکی از دوستان هم جیلی خریده , واقعا راضی هستم قبلا سانتافه داشتم که بخاطر مخارجش و برخی دلایل فروختم , خداییش جک اس ۵ هیچی از سانتافه کم نداره و حتی مصرفش و مخارجش هم ارزونتره , جک هم طراحی میتسوبیشیه , که عالیه ,تعجبم دوستانی میان میگن چین آشغاله بدونند که تمامی خودروسازان جهان مخصوصا تویوتا ومیتسوبیشی و ماشین های کره ای همه در چین تولید میشه , چین در سال گذشته میلیون دستگاه فرئش خودرو داشته و در است.انداردهای بین المللی رتبه های خوبی هم آورده که کیفیتش از خودرو های فرانسوی بالاتره و کره رو هم داره میخوره , فروش چین میلیون بوده مجموع تولید آلمان و ژاپن و امریکا ست یعنی بزرگترین خودرو سازی جهان, کارخانه و برند خودرو چینی هم ایجاد شده و بهترینهاش ام جی و جک و جیلی و وال گریت , و البته بهترینش bydeاست که در اروپا و امریکا فروش بسیار بالایی داشته ,,,,
درود. اتفاقا باید گفت چین هم محصول خوب داره هم بد یه سری شرکتهای بی نام و نشان داره که هیچ نگرانی ای بابت زیر سوال رفتن اعتبارشون ندارن. بنا بر این بنا به سفارش مشتری، تولیدشون رو انجام میدن. یعنی چی؟ یعنی اینکه اگر مشتری بگه من میخوام اینقدر هزینه کنم، به اندازه پولی که میده و انتظاری که داره براش تولید میکنن و اگر مشتری سفارشاتش زیاد باشه و پولش کم باشه، تنها چیزی که قابل حذف شدنه، کیفیته. یه مقاله ای خوندم که توش نوشته شده بود در چین، کیفیت یک آپشنه که مشتری میتونه انتخابش کنه، میتونه هم انتخابش نکنه.
در بخش ایمنی هاوال H دارای است.انداردهای ایمنی قابلقبولی است. و امکاناتی نظیر کیسهی هوا، ترمز ABS EBD، ترکشن کنترل و VSC را برای جلب رضایت مشتریان خود و ایمنی بیشتر در آن قرار داده است.. با اینکه هاوال در آزمون موسسه معتبر تست و ایمنی اروپا(NCAP) شرکت نکرده است. اما در تستهای ایمنی موسسه است.رالیایی(ANCAP) که البته اعتبار کمتری دارد موفق به کسب ۵ ستارهی ایمنی شده است.. از دیگر امکانات قابلذکر در هاوال صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، سانروف، سیستم تهویه دوگانه، سنسور باران، سنسور پارک عقب، مانیتورفشار باد لاستیک و لاستیک ۸ اینچی آلومینیومی است..
حرف شما را قبول دارم حتی ایمنترین ماشینها هم سوار باشیم باید احتیاط را حفظ کنیم توی خبرها حتماً خوانده اید که سال قبل در آبان تصادف لکسوس و اسپورتیج باعث مگر سه نفر از دو ماشین شد که یکی از انها ملی پوش تیم واتر پولو بود یا در همین یک ماه اخیر در مورد جیلی که بحث ایمنی آن خیلی تاکید میشود دو تصادف منجر به مرگ گزارش شده است. حرف من اینست که ماشین های وارد شده به ایران عمدتاً با آپشنهای امنیتی کمتری نسبت به نسخه اصلی هستند که روی امنیت آنها تاثیرگذار است. ولی به معنی بی اهمیت بودن بحث طراحی خودرو نیست. همین جیلی در ایران بدون esp وارد میشود یا موارد دیگری که بالا عرض کردم.
همانند دیگر محصولات تولید چین، خودروهای چینی نیز دربازارهای ایران و جهان طرافداران فراوانی را برای خود دستوپا کردهاند، که البته یکی از دلایل مهم فروش بالای این خودروها در بازار کنونی ایران قیمتهای نجومی و غیرواقعی رقبای اروپایی آنها در کشورمان است..