اندازه فورکلیفت ها متفاوت است. ، از ظرفیت یک تن برای کارهای عمومی مربوط به انبار تا ظرفیت تن برای حمل کانتینر. صفحه روی لیفتراک ، بالاترین وزنی را که می تواند بردارد تعیین می کند. اپراتورهای لیفتراک می توانند چنگال ها را بالا و پایین کنند ، از شیفت کنار است.فاده کنند تا بارها را جابه جا کنند و دکل را کج کنند تا بار از چنگال ها بلغزد.
فورکلیفت های صنعتی به عنوان تجهیزات بسیار مفیدی در محل های ساخت و ساز خدمت می کنند ، زیرا می توانند برای حمل مصالح ساختمانی سنگین در مسافت های طولانی ، از طریق زمین های ناهموار است.فاده شوند. عملکرد ابزار بالابر و وسیله نقلیه را با هم ادغام و متعادل می کند. لیفتراک ها می توانند پالت های آجر ، مصالح ساختمانی و تیرچه های فولادی را از کامیون تحویل بارگیری کرده و به محل کار منتقل کنند. اکنون بیشتر شرکت های حمل و نقل لیفتراک سوار بر کامیون را با خود حمل می کنند تا محصولات ساختمانی را به راحتی بارگیری کنند.
فورکلیفت های صنعتی به عنوان تجهیزات بسیار مفیدی در محل های ساخت و ساز خدمت می کنند ، زیرا می توانند برای حمل مصالح ساختمانی سنگین در مسافت های طولانی ، از طریق زمین های ناهموار است.فاده شوند. عملکرد ابزار بالابر و وسیله نقلیه را با هم ادغام و متعادل می کند. لیفتراک ها می توانند پالت های آجر ، مصالح ساختمانی و تیرچه های فولادی را از کامیون تحویل بارگیری کرده و به محل کار منتقل کنند. اکنون بیشتر شرکت های حمل و نقل لیفتراک سوار بر کامیون را با خود حمل می کنند تا محصولات ساختمانی را به راحتی بارگیری کنند.
پیستون های هیدرولیک به دو ساختار اصلی عمودی متصل می شوند که به عنوان دکل شناخته می شوند. چنگالهایی که قصد حمل بار را دارند توسط یک جفت قرقره زنجیر غلتکی که تکیه گاه آنها یک دنده در بالای دکل است. به بدنه اصلی لیفتراک متصل می شوند.
از این رو ، وقتی پیستون های هیدرولیکی دکل ها را به سمت بالا فشار می دهند ، چرخ دنده های دکل ها را به زنجیر غلتک فشار می دهند. این اتفاق می افتد زیرا یک طرف زنجیر به قاب غیر متحرک لیفتراک ثابت است. و تنها راهی که دکل ها می توانند به سمت بالا حرکت کنند این است. که چرخ دنده ها در جهت عقربه های ساعت بچرخند و چنگال ها را از بالای سر بکشند.