حجم گاز در سیلندر فشار داخل آن را افزایش می دهد. فشار وارد شده به ناحیه سر پیستون ، نیرویی به سمت بالا ایجاد می کند. این نیرو باعث حرکت پیستون به سمت بالا ، افزایش حجم گاز و به حداقل رساندن فشار می شود. این تعادل فیزیکی را در ارتفاع لیفتراک و نیرویی معادل از گاز و بار لیفتراک ایجاد می کند.
حجم گاز در سیلندر فشار داخل آن را افزایش می دهد. فشار وارد شده به ناحیه سر پیستون ، نیرویی به سمت بالا ایجاد می کند. این نیرو باعث حرکت پیستون به سمت بالا ، افزایش حجم گاز و به حداقل رساندن فشار می شود. این تعادل فیزیکی را در ارتفاع لیفتراک و نیرویی معادل از گاز و بار لیفتراک ایجاد می کند.
امروزه از فورکلیفت های سنگین برای حمل کانتینرهای حجیم از کامیون های حمل و نقل به مناطق ذخیره سازی اسکله و سپس به کشتی ها است.فاده می شود. هنگامی که محموله ها از چوب و فولاد بارگیری نمی شوند ، برای حمل محموله ها است.فاده می شود.
فورکلیفت های صنعتی به عنوان تجهیزات بسیار مفیدی در محل های ساخت و ساز خدمت می کنند ، زیرا می توانند برای حمل مصالح ساختمانی سنگین در مسافت های طولانی ، از طریق زمین های ناهموار است.فاده شوند. عملکرد ابزار بالابر و وسیله نقلیه را با هم ادغام و متعادل می کند. لیفتراک ها می توانند پالت های آجر ، مصالح ساختمانی و تیرچه های فولادی را از کامیون تحویل بارگیری کرده و به محل کار منتقل کنند. اکنون بیشتر شرکت های حمل و نقل لیفتراک سوار بر کامیون را با خود حمل می کنند تا محصولات ساختمانی را به راحتی بارگیری کنند.
از این رو ، وقتی پیستون های هیدرولیکی دکل ها را به سمت بالا فشار می دهند ، چرخ دنده های دکل ها را به زنجیر غلتک فشار می دهند. این اتفاق می افتد زیرا یک طرف زنجیر به قاب غیر متحرک لیفتراک ثابت است. و تنها راهی که دکل ها می توانند به سمت بالا حرکت کنند این است. که چرخ دنده ها در جهت عقربه های ساعت بچرخند و چنگال ها را از بالای سر بکشند.