لازم به ذکر است. پس از راننده و فرمان هدایت، کلیه سیستم فوق توسط یک سری میکرو سوئیچ در حال کنترل است. تا دستگاه بار بیش از حد مجاز را (تناژ) از روی زمین بلند نکند و ایمنی دستگاه حفظ گردد. تمامی این مراحل به قدرت باربرداری یا تناژ دستگاه منسوب است..
موتور گیربکس شاریت ، موتور گیربکس گردان و همچنین محافظ های الکتروموتورهای مدارهای قلاب گردان ، انواع ذغال موتورها و کلکتورهای تاورکرین ، انواع اینانسومترهای فرمان ، کنترل فاز ، میکروسوئیچها ، موتور شاریوت و گیربکس ، کمر بند مهاری ( آنکاراژ ) ، لنت ترمز ، قرقره ها
ساختمان این جرثقیل ها مشابه جرثقیل های برجی ثابت (تاور کرین) مستقل می باشد، اما در ارتفاعاتی مورد است.فاده قرار می گیرد که امکان است.فاده از جرثقیل های متکی به خود یا سیار وجود نداشته باشد. برج یا دکل جرثقیل به کمک مهارهای فولادی منفرد یا زوجی به ساختمان متصل می شود تا ثبات لازم را کسب نماید.
این دستگاه ها شکل مدرنی از اهرم های تعادلی هستند که از همان قطعات اصلی تشکیل شده اند و معمولا پایه آنها به طور ثابت درون بتن قرار میگیرد و گاهی اوقات هم توسط کمربند به بخش های سازه و ساختمان مهار میشود که معمولا بهترین ترکیب از ارتفاع و ظرفیت بالابری را فراهم کرده و به صورت گسترده در ساختن سد ها و برج ها و ساختمان های مرتفع مورد است.فاده قرار می گیرند.
اولین جرثقیل برجی (تاورکرین) به وسیله یونانیان باستان اختراع شد و با نیروی کارگران و چهارپایان کار خود را انجام می داد. این تاورکرین برای ساختن ساختمان های بلند در آن زمان مورد است.فاده قرار می گرفت و اجازه حمل اجسام سنگین به بالای بنای مورد نظر را ایجاد می کرد.