تانک سوخت معمولا ظرفیت کافی برای حفظ کارکرد تا ۸ ساعت را بطور متوسط دارد. در مورد واحدهای کوچک موتور ژنراتور، تانک سوخت قسمتی از پایه ژنراتور است. یا سوار بر روی چارچوب ژنراتور شده است.. برای کاربردهای تجاری، ممکن است. لازم باشد تا بطور مستقیم باشد و روی تانک سوخت خارجی نصب شده باشد.
این سیکل ادامه میییابد تا اینکه ژنراتور شروع به تولید معادل ولتاژ خروجی برای ظرفیت عملکرد کامل است.. در نتیجه خروجی ژنراتور افزایش مییابد و تنظیم کننده ولتاز جریان DC کمتری تولید میکند. یکبار ژنراتور به ظرفیت کامل عملکرد میرسد که تنظیم کننده ولتاژ به میزان تعادلی میرسد و جریان DC کافی برای حفظ خروجی در سطح عملیاتی بالا حفظ کند. موقعی که شما باری را به ژنراتور اضافه میکنید ولتاژخروجی به مقدار کمی پایین میآید. این تنظیم کننده ولتاژ را در عمل برمی انگیزاند و سیکل بالایی شروع میکند. سیکل ادامه مییابد تا اینکه خروجی ژنراتور تا ظرفیت عملکردی کامل افزایش مییابد.
) تنظیم کننده ولتاژ: تبدیل ولتاژ AC به جریان DC – تنظیم کننده ولتاژ را از بخش کوچکی از خروجی ولتاژ AC ژنراتور است. و به جریان DC تبدیل میکند. تنظیم کننده ولتاژ سپس جریان DC را تغذیه میکند که به عنوان سیم پیچ ثانویه است.اتور است. که به عنوان سیم پیچ محرک شناخته شده است..
لازم است. که سطوح خنک کنندگی ژنراتور بر پایه روزانه بررسی شود. سیستم خنک کنندگی و پمپ آب تازه میتوانند آب را با فشار آب بعد از هر ساعت ریخته میشود و تبادل گر گرمایی باید بعد از هر ساعت کار ژنراتور تمیز شود. ژنراتور باید در منطقهای باز و تهویه دار انجام شود که تامین کافی با هوای تازه انجام شود. کد الکتریکی ملی (NEC) فضای حداقل سه فوتی را باید در تمام جوانب ژنراتور در اختیار قرار میدهد تا جریان آزاد هوای خنک کننده تضمین شود.
کار ژنراتورهای مدرن امروز بر مبنای القای الکترومغناطیس کشف شده توسط مایکل فارادی در سال ۸ میباشد. فارادی کشف کرد که جریان بالای بار الکتریکی میتواند توسط حرکت رسانای الکتریکی مانند سیمی که شامل بار الکتریکی در میدان مغناطیسی است. القا شود. این حرکت تفاوت ولتاژی را بین دو انتهای سیم یا رسانای الکتریکی ایجاد میکند که در عوض باعث میشود بار الکتریکی جریان بیابد و جریان الکتریکی تولید شود.