لازم به ذکر است. پس از راننده و فرمان هدایت، کلیه سیستم فوق توسط یک سری میکرو سوئیچ در حال کنترل است. تا دستگاه بار بیش از حد مجاز را (تناژ) از روی زمین بلند نکند و ایمنی دستگاه حفظ گردد. تمامی این مراحل به قدرت باربرداری یا تناژ دستگاه منسوب است..
تاور کرین ها پس از بلند کردن بار از روی زمین دارای مانور حرکت بار به سمت جلو یعنی دور از دستگاه (شاریوت به جلو) و حرکت بار به سمت عقب یعنی به سمت خود دستگاه (شاریوت به عقب ) می باشند. البته لازم به ذکر است. باری را که بیش از حد مجاز تناژ دستگاه می باشد را توسط میکروسوئیچ های قطع کن کنترول می نماید و از جلو رفتن آن خود داری می کند.
این نوع جرثقیل برجی (تاور کرین) به خصوص برای محوطه های ساختمانی محدود مناسب است. و حتی المقدور، در جلو ساختمان در حال ساخت، قرار می گیرد و بازوی متحرک آن از طول کافی جهت پوشش تمام سطح افقی ساختمان در حال ساخت برخوردار می باشد. به طور کلی برج این جرثقیل ثابت است.، اما انواع دیگری با برج گردان و بازوی متحرک نیز وجود دارد.
قطعات این دستگاه ها همن به صورت وارداتی و هم مونتاژ هستند که بیشتر آنها دارای کیفیت و طول عمر بالایی هستند اما نکته مهم این است. که باید بازرسی و در صورت نیاز تعمیر این قطعات و کل دستگاه به موقع و طبق اصول انجام شود مشکل یا خرابی اتفاق نیافتد.
به لحاظ اینکه اینگونه مهارها تنش هایی را در ساختمان تکیه گاه ایجاد می کنند، می بایست هنگام طراحی، اعضا سازه در محاسبات اعمال شوند تا سازه از مقاومت کافی جهت پشتیبانی از دکل جرثقیل برخوردار باشد. اینگونه جرثقیل ها (تاور کرین) معمولاً از یک بازوی متحرک افقی است.فاده می نماید زیرا چرخش بازوی تاشو برای این کاربرد مناسب نیست.