جریان کار نامی: این جریان با Ie نشان داده می شود و جریانی است. که شرط است.فاده از کنتاکتور را در رابطه با نوع و مقدار ولتاژ بار بیان می کند. مثلاً اگر این جریان به طور دائم از کنتاکتور عبور نماید. مقدار Ie برابر با Ith خواهد بود. ( Ie=Ith )
ماده مورد است.فاده برای ساخت کنتاکتهااز مقاومت قوس پایدار و مقاومت در برابر جوش بالایی برخوردار است.. این مواد باید در برابر فشار مکانیکی، ساییدگی و قوس مقاومت کنند. مقاومت این ماده تا حد ممکن کم است.، زیرا جریان کامل بار از کنتاکتها عبور میکند. برای کاربردها جریان پایین، این کنتاکتها از اکسید کادمیوم نقره و نیکل نقره ساخته شده و برای کاربردهای جریان بالا و جریان DC، از اکسید قلع نقره ساخته شدهاند.
ورودی سیمپیچ کنتاکتور میتواند AC یا DC باشد یا در برخی موارد از سیمپیچ یونیورسال (هم AC و هم DC) به عنوان سیمپیچ الکترومغناطیسی است.فاده میشود. برق کمی در کنتاکتها تلف میشود و از یک مدار اکونایزر برای کاهش این اتلاف است.فاده میشود.
بیشتر کنتاکت های کنترل موتور در ولتاژهای پایین ( ولت و کمتر) کنتاکتورهای شکست هوا (air break) هستند؛ هوا با فشار جو کنتاکت ها را محاصره می کند و هنگام ایجاد اختلال در مدار قوس را خاموش می کند. کنترلگرهای موتور AC مدیوم-ولتاژِ مدرن، از کنتاکتورهای خلاء است.فاده می کنند. کنتاکتورهای AC ولتاژ بالا (بیشتر از ولت) ممکن است. از خلاء یا یک گاز بی اثر در اطراف کنتاکت ها است.فاده کنند. کنتاکتورهای DC ولتاژ بالا (بیشتر از ولت) برای شکستن (break) انرژی قوس همچنان به هوای درون مجراهای قوسی (arc chute) ای که بطور ویژه برای این کار طراحی شده اند وابسته هستند. لوکوموتیوهای الکتریکی ولتاژ بالا را می توان با مدارشکن های نصب شده روی سقف که توسط هوای فشرده فعال می شوند، از تغذیه ایزوله کرد. همین تغذیهِ هوایی را می توان برای “دمیدن” در هر قوسی که شکل بگیرد (و خاموش کردن آن)، است.فاده نمود.
بیشتر کنتاکت های کنترل موتور در ولتاژهای پایین ( ولت و کمتر) کنتاکتورهای شکست هوا (air break) هستند؛ هوا با فشار جو کنتاکت ها را محاصره می کند و هنگام ایجاد اختلال در مدار قوس را خاموش می کند. کنترلگرهای موتور AC مدیوم-ولتاژِ مدرن، از کنتاکتورهای خلاء است.فاده می کنند. کنتاکتورهای AC ولتاژ بالا (بیشتر از ولت) ممکن است. از خلاء یا یک گاز بی اثر در اطراف کنتاکت ها است.فاده کنند. کنتاکتورهای DC ولتاژ بالا (بیشتر از ولت) برای شکستن (break) انرژی قوس همچنان به هوای درون مجراهای قوسی (arc chute) ای که بطور ویژه برای این کار طراحی شده اند وابسته هستند. لوکوموتیوهای الکتریکی ولتاژ بالا را می توان با مدارشکن های نصب شده روی سقف که توسط هوای فشرده فعال می شوند، از تغذیه ایزوله کرد. همین تغذیهِ هوایی را می توان برای “دمیدن” در هر قوسی که شکل بگیرد (و خاموش کردن آن)، است.فاده نمود.