در حین اتصال و قطع کنتاکتها، یک قوس بین آنها ایجاد میشود. این قوس ممکن است. باعث کاهش عمر کنتاکتور شود، زیرا دمای کنتاکتها در این حالت افزایش مییابد. در اثر قوس، گازهای مضر مانند مونوکسید تولید میشود. از این رو، روشهای مختلفی برای کنترل و انقراض قوس ها است.فاده می شود.
کنتاکتور رکابی یک کنتاکتور بادوام و از نوع باز است. که برای سوئیچینگ در کاربرد های AC و DC ، در توان های بسیار بالا است.فاده می شود. کنتاکتورهای رکابی برای کلید زنی و کنترل قوس های الکتریکی زیاد طراحی شده اند. عمر و دوام مکانیکی آنها حدود میلیون چرخه عملیاتی است.. این کنتاکتورهای عمدتا در صنعت آهن و فولاد برای کشش (نوار نورد)، الکترولیز، کورههای القایی و تجهیزات بالا برنده برای کاربردهای تا آمپر است.فاده میشوند.
آنطور که در است.اندارد ICS NEMA ذکر شده، رده بندی های اسب بخار بر اساس ولتاژ و ویژگی های معمول موتور القایی و چرخه کار انجام می شود. چرخه های کار است.ثنایی یا انواع ویژه موتو ممکن است. اندازه است.ارتر NEMA ی متفاوتی از رده بندی اسمی نیاز داشته باشند. دستورالعمل تولید کننده جهت راهنمایی برای انتخاب بارهای غیر موتوری، مثلاً نور افکنی گداخته یا خازن های اصلاح ضریب توان، است.فاده می شود. کنتاکتورها برای موتورهای مدیوم-ولتاژ (بیشتر از ولت) طبق ولتاژ و ظرفیت جریان رده بندی می شوند.
همان طور که بیان شد کنتاکتور شامل کنتاکت اصلی و کنتاکت کمکی است. . کنتاکت اصلی و کنتاکت کمکی از نظر ساختار مشابه یکدیگر هستند اما عملکرد متفاوتی دارند. از کنتاکت اصلی برای قطع و وصل مدار الکتریکی در توان بالا است.فاده می شود. اما کنتاکت های کمکی عملکرد کنترلی دارند و سیگنال خروجی تولید می کنند. هم چنین می توان از طریق کنتاکت های کمکی ابزار های دیگر مثل رله را به کنتاکتور متصل کرد یا چندین کنتاکتور را به طور سری یا موازی به یکدیگر وصل کرد.
کنتاکتور (Contactor) یک وسیله کنترلی الکترومکانیکی است. که برای ایجاد یا قطع ارتباط بین بار و منبع تغذیه است.فاده میشود. است.فاده از کنتاکتور شبیه به رله است.. اما دستگاه مورد است.فاده برای کاربردهایی با جریان بالاتر به عنوان کنتاکتور و دستگاه مورد است.فاده در موارد جریان پایینتر به عنوان رله شناخته میشود.