دوست من به قول معروف هر چی پول بدی همونقدر آش میخوری. شما بیا بر اساس قیمت مقایسه کن. الان کدام ماشین ژاپنیو میشه با قیمت زیر میلیون خرید ؟ خب شاید بگید میتسوبیشی لنسر . خب همینو بیایید با یک ماشین هم رده چینی مثلاً جیلی مقایسه کنید که البته ده میلیون هم ارزانتره. از نظر قدرت موتور ، آپشن و حتی ایمنی شما نمیتونید به صورت مستند مدعی باشید که لنسر بالاتر از جیلیه. جیلی با ایربگ لنسر با دو ایربگ ، جیلی با موتور ۸ لنسر با موتور ، جیلی با باک بنزین ضدانفجار لنسر نمیدونم داره یا نداره، جیلی با ترمزهای دیسکی در چرخ لنسر با ترمز کاسه ای توی چرخهای عقب، جیلی با کلی آپشن لوکس که لنسر هیچکدومشو نداره. خب خودتون قضاوت کنید شاید یک عده به خاطر ژاپنی بودن لنسر رو انتخاب کنند ولی اگه یک عده بیان با این وضعیت خودرو چینی انتخاب کنند نباید بهشون ایرادی گرفت. شما حتی بیایید تویوتا کرولا رو در نظر بگیرید. شکی نیست که تویوتا برند بسیار مرغوبیه. ولی آیا تویوتا کرولا وارداتی توی ایران همونی هست که توی یوروانکاپ تست شده و ۵ ستاره گرفته ؟ خیر اینطور نیست توی سایت تویوتا نگاه کنید مدل پایه تویوتا کرولا ۸ ایربگ داره به اضافه سیستم های ایمنی مثل esp و TCS که هیچکدوم توی خودروهای وارداتی به ایران نیست و فقط به دو ایربگ بسنده شده. بله توی شرایط مشابه از نظر آپشن و مشخصات ، ماشین ژاپنی به ماشین چینی و حتی کره ای ارجحیت داره حتی اگر - درصد هم قیمتش بالاتر باشه. ولی ما داریم خودمونو گول میزنیم. کلی پول میدیم بابت ماشینی که نسبت به مدل پایه کارخانه کلی از آپشنهاش حذف شده و دلمون خوشه که ماشین ژاپنی سوار شدیم.
سلام من یک خودروی ولکس C دارم و تابستانی که گذشت سه کشور ارمنستان ،گرجستان و ترکیه را با آن بصورت زمینی طی کردم و از جاده هایی گذشتم که شاید کمتر خودروی سواری می تونست از آن عبور کنه بویژه در ارمنستان. خودروی بسیار با کیفیته و سواری بسیار نرمی داره. فقط یه مقدار شتاب اولیه اش ضعیف و برای مسافرت ارتفاع زیرش پایینه چند جا زیر خودرو با کف جاده برخورد میکرد. اما واقعا در سفر باهاش راحت بودم و چیزی در حدود کیلومتر با آن رانندگی کردم. کاش اگه قرار خودروهای چینی بیاد خودروهای با کیفیتشون بیاد. در ضمن امیدوارم مدیریت پرستوی آبی یه مقدار خدماتش رو درخصوص تامین قطعات این خودرو عالی بهتر کنه.
از جمله برندهای چینی، که حضور بسیار کمرنگی در بازار ایران دارد، گریتوال میباشد. با آنکه این خودروساز از پیشینه و عملکرد شایان توجهی در داخل چین و نیز ماوراء آن برخوردار بوده و سطح کیفی آن نیز از بسیاری از هموطنانش برتر است.، ولی در میهن مان در قیاس با دیگر همتایان چینیاش برندی ناشناخته محسوب میگردد. شاید علت اصلی وقوع این امر به عملکرد نه چندان قوی نمایندگان ایرانی این برند مرتبط باشد که ظاهراً به مونتاژ برخی از محصولات آن اشتغال دارند اما خروجی تولیدشان چنان اندک است. که بهزحمت در خیابانها به چشم میآید! نکته جالب هم اینجاست که محصولات این شرکت در ایران از معبر دو سازنده متفاوت تولید و عرضه میشود.
شرکت گریت وال محصولات پیکاپ خود را با پسوند وینگل (WINGLE) عرضه میکند و عمده آنها نیز در حال حاضر عبارتاند از: WINGLE و WINGLE و نمونه کاملاً جدید WINGLE . نمونه اولیه و یا همان وینگل از شباهتهای بسیاری با ایسوزو D-MAX مدل برخوردار است.. مدلی از وینگل هم که طراحی آن برای بازار اروپا ویرایش شده، در نمای جلوی خود از شباهت بسیاری با محصولات فولکسواگن بهره میبرد. در آغاز تنها نمونه وینگل در ایران عرضه میشد که پس از مدتی جای خود را به وینگل ۵ داد.
من ساله که وولکس سی دارم خیلی ازش رازیم در طول این سال اکثر مواقع دور موتورو روی ردلاین بردم و تا الان هیچ مشگلی پیدا نکرده که این نشان دهنده ی کیفیت خوبه اونه و از همه مهمتر ترمزهای عالیه اونه من یک تیپ ۵ دارم ترمز های ولکس به تیپ ۵ برتری داره از لحاظ نرمی خودرو اونو میشه با سوناتا yf مقایسه کرد و از لحاظ کیفیت ساخت با ال و مصرف سوخته کمتره ال و به خصوص در مناطق مرطوب که بسیار بسیار کمتره مناطقه خشک مصرف میکنه بر عکس از همه لحاظ ازش راضی بودم خوداروشکر بدونه بزرگ نمایی و من این خودرورا با قیمت /۵ میلیون در اردیبهشت خریداری کردم