در انتهای مقاله با خودروهای گریت وال در ایران آشنا شوید به احتمال زیاد متوجه شدهاید که ما با یک برند چینی مواجه هستیم که نمیتوان اتنظار کیفیت خودروهای اروپایی و مطرح دنیا را از آنها داشته باشیم اما با توجه به امکانات و قیمتی که برای این خودروها در نظر گرفته شدهاست به احتمال زیاد تنها گزینهی انتخابی بسیاری از افراد خواهند بود. توصیه میکنیم بازهم قبل از خریداری آنها در مورد نقاط ضعف و قوت هرکدام ماز این خودروها نیز اطلاعات کافی را جمعآوری کنید.
دوست عزیز نمیفهمم که پاسخ شما چه ربطی به کامنت من داشت؟ من گفتم همونطور که کره ای ها بخشی از بازار ژاپنی ها رو گرفتن، چینی ها هم یه روزی یه بخشی از بازار کره ای ها و ژاپنی ها رو میگیرن. قطعا روزی خواهد رسید که بین یک چینی، کره ای و ژاپنی هم قیمت، یه عده چینیه رو انتخاب کنن.
درود. تندر یکی از بهترین خودروهای تولیدی کمپانی رنو (در کلاس خودش) هستش. در بازارهای جهانی موفقیت زیادی رو برای رنو به ارمغان آورد. لوگان یک مهندسی دقیق و حساب شده داره، یک اتومبیل کارا و با دوامه که تحت آزمایش های سختی امتحان پس داده. این رو هم در نظر بگیر که هیچ وقت کارایی (دید اطراف وسیع و صندوق جادار و اتاق جادار و فضای سر و پای مناسب و ) با زیبایی و عملکرد عالی (مثل آیرودینامیک عالی) با هم در یک اتومبیل جمع نمیشن و تمام تعریف تمجید هایی که ازش کردم نسبت به رقبای هم سطح خوش مقایسش کردم نه یک اتومبیل هزار دلاری.
البته یک نمونه از هاوال H نیز تولید شده است. که دارای حالت رانندگی چرخ است. اما تنها دندهی دستی دارد. در زمینه طراحی داخلی وکابین نیز هاوال H، این خودرو چینی بسیار خوب عمل کرده است. و علاوهبر زیبایی به کیفیت مواد کاربردی در ساخت نیز توجه کرده است.. از آپشنهای موجود در آن نیز میتوان به سیستم ورود و است.ارت بدون سوییچ، فرمان تلسکوپی، صفحهی نمایش لمسی ۸ اینچی، اسپیکر، تهویه مطبوع دوگانه، عدد کیسهی هوا، HAS ،HDC و سیستم ترکش کنترل اشاره کرد.
دوست من به قول معروف هر چی پول بدی همونقدر آش میخوری. شما بیا بر اساس قیمت مقایسه کن. الان کدام ماشین ژاپنیو میشه با قیمت زیر میلیون خرید ؟ خب شاید بگید میتسوبیشی لنسر . خب همینو بیایید با یک ماشین هم رده چینی مثلاً جیلی مقایسه کنید که البته ده میلیون هم ارزانتره. از نظر قدرت موتور ، آپشن و حتی ایمنی شما نمیتونید به صورت مستند مدعی باشید که لنسر بالاتر از جیلیه. جیلی با ایربگ لنسر با دو ایربگ ، جیلی با موتور ۸ لنسر با موتور ، جیلی با باک بنزین ضدانفجار لنسر نمیدونم داره یا نداره، جیلی با ترمزهای دیسکی در چرخ لنسر با ترمز کاسه ای توی چرخهای عقب، جیلی با کلی آپشن لوکس که لنسر هیچکدومشو نداره. خب خودتون قضاوت کنید شاید یک عده به خاطر ژاپنی بودن لنسر رو انتخاب کنند ولی اگه یک عده بیان با این وضعیت خودرو چینی انتخاب کنند نباید بهشون ایرادی گرفت. شما حتی بیایید تویوتا کرولا رو در نظر بگیرید. شکی نیست که تویوتا برند بسیار مرغوبیه. ولی آیا تویوتا کرولا وارداتی توی ایران همونی هست که توی یوروانکاپ تست شده و ۵ ستاره گرفته ؟ خیر اینطور نیست توی سایت تویوتا نگاه کنید مدل پایه تویوتا کرولا ۸ ایربگ داره به اضافه سیستم های ایمنی مثل esp و TCS که هیچکدوم توی خودروهای وارداتی به ایران نیست و فقط به دو ایربگ بسنده شده. بله توی شرایط مشابه از نظر آپشن و مشخصات ، ماشین ژاپنی به ماشین چینی و حتی کره ای ارجحیت داره حتی اگر - درصد هم قیمتش بالاتر باشه. ولی ما داریم خودمونو گول میزنیم. کلی پول میدیم بابت ماشینی که نسبت به مدل پایه کارخانه کلی از آپشنهاش حذف شده و دلمون خوشه که ماشین ژاپنی سوار شدیم.