سلام , من جک اس ۵ خریدم و یکی از دوستان هم جیلی خریده , واقعا راضی هستم قبلا سانتافه داشتم که بخاطر مخارجش و برخی دلایل فروختم , خداییش جک اس ۵ هیچی از سانتافه کم نداره و حتی مصرفش و مخارجش هم ارزونتره , جک هم طراحی میتسوبیشیه , که عالیه ,تعجبم دوستانی میان میگن چین آشغاله بدونند که تمامی خودروسازان جهان مخصوصا تویوتا ومیتسوبیشی و ماشین های کره ای همه در چین تولید میشه , چین در سال گذشته میلیون دستگاه فرئش خودرو داشته و در است.انداردهای بین المللی رتبه های خوبی هم آورده که کیفیتش از خودرو های فرانسوی بالاتره و کره رو هم داره میخوره , فروش چین میلیون بوده مجموع تولید آلمان و ژاپن و امریکا ست یعنی بزرگترین خودرو سازی جهان, کارخانه و برند خودرو چینی هم ایجاد شده و بهترینهاش ام جی و جک و جیلی و وال گریت , و البته بهترینش bydeاست که در اروپا و امریکا فروش بسیار بالایی داشته ,,,,
بنا بر این چین کار بدی نمیکنه، کار بد رو اون کسی میکنه که به جای وارد کردن خودروی با کیفیت چینی، خودروهای بی کیفیتشو میخره و وارد میکنه. البته بازم میگم، کیفیتشون به شدت رو به افزایشه، مگر اینکه خریدار سفارش محصول ارزون بده. اونوقته که کیفیت حذف میشه.
دوست من به قول معروف هر چی پول بدی همونقدر آش میخوری. شما بیا بر اساس قیمت مقایسه کن. الان کدام ماشین ژاپنیو میشه با قیمت زیر میلیون خرید ؟ خب شاید بگید میتسوبیشی لنسر . خب همینو بیایید با یک ماشین هم رده چینی مثلاً جیلی مقایسه کنید که البته ده میلیون هم ارزانتره. از نظر قدرت موتور ، آپشن و حتی ایمنی شما نمیتونید به صورت مستند مدعی باشید که لنسر بالاتر از جیلیه. جیلی با ایربگ لنسر با دو ایربگ ، جیلی با موتور ۸ لنسر با موتور ، جیلی با باک بنزین ضدانفجار لنسر نمیدونم داره یا نداره، جیلی با ترمزهای دیسکی در چرخ لنسر با ترمز کاسه ای توی چرخهای عقب، جیلی با کلی آپشن لوکس که لنسر هیچکدومشو نداره. خب خودتون قضاوت کنید شاید یک عده به خاطر ژاپنی بودن لنسر رو انتخاب کنند ولی اگه یک عده بیان با این وضعیت خودرو چینی انتخاب کنند نباید بهشون ایرادی گرفت. شما حتی بیایید تویوتا کرولا رو در نظر بگیرید. شکی نیست که تویوتا برند بسیار مرغوبیه. ولی آیا تویوتا کرولا وارداتی توی ایران همونی هست که توی یوروانکاپ تست شده و ۵ ستاره گرفته ؟ خیر اینطور نیست توی سایت تویوتا نگاه کنید مدل پایه تویوتا کرولا ۸ ایربگ داره به اضافه سیستم های ایمنی مثل esp و TCS که هیچکدوم توی خودروهای وارداتی به ایران نیست و فقط به دو ایربگ بسنده شده. بله توی شرایط مشابه از نظر آپشن و مشخصات ، ماشین ژاپنی به ماشین چینی و حتی کره ای ارجحیت داره حتی اگر - درصد هم قیمتش بالاتر باشه. ولی ما داریم خودمونو گول میزنیم. کلی پول میدیم بابت ماشینی که نسبت به مدل پایه کارخانه کلی از آپشنهاش حذف شده و دلمون خوشه که ماشین ژاپنی سوار شدیم.
البته قابل ذکر است. که اولین نمونه از وینگل با نام وینگل تولید شد و سپس مدل وینگل در سال به بازار آمد و پس از آن گریت وال در سال از مدل دیگری با نام وینگل رونمایی کرد آخرین مدلی که تاکنون از وینگل به بازار آمده است. وینگل است. که در سال ۸ از آن رونمایی شد.
حرف شما را قبول دارم حتی ایمنترین ماشینها هم سوار باشیم باید احتیاط را حفظ کنیم توی خبرها حتماً خوانده اید که سال قبل در آبان تصادف لکسوس و اسپورتیج باعث مگر سه نفر از دو ماشین شد که یکی از انها ملی پوش تیم واتر پولو بود یا در همین یک ماه اخیر در مورد جیلی که بحث ایمنی آن خیلی تاکید میشود دو تصادف منجر به مرگ گزارش شده است. حرف من اینست که ماشین های وارد شده به ایران عمدتاً با آپشنهای امنیتی کمتری نسبت به نسخه اصلی هستند که روی امنیت آنها تاثیرگذار است. ولی به معنی بی اهمیت بودن بحث طراحی خودرو نیست. همین جیلی در ایران بدون esp وارد میشود یا موارد دیگری که بالا عرض کردم.