سیکل خنک کاری به این صورت است. که در قسمت کندانسور، گاز مبرد به وسیله لوله های مسی خنک شده و به سمت شیر انبساط هدایت می شود. سپس برای جذب گرمای محیط آماده می شود و به دستگاه تهویه مطبوع منتقل می شود. در یک تهویه مطبوع یا واحد داخلی، گرمای هوا توسط یک مبرد گاز گرفته شده و محیط خنک می شود. این هوای خنک توسط فناوری داخل یونیت داخلی به کانال های انشعاب که مسیر حرکت هوا هستند منتقل می شود. این کانال ها وظیفه ارسال هوای خنک را از طریق دریچه ها به فضای اتاق مورد نظر دارند.
البته داکت اسپلیت در سیستم سرمایشی به مانند کولر گازی عمل می کند و درسیستم گرمایشی کاملا متفاوت از آن عمل می کند به این صورت که در یونیت داخلی آن که در واحد قرار می گیرد ، آب گرم ایجاد شده ، توسط پکیج یا موتورخانه را درون کویل دستگاه به حرکت در می آورد و باعث گرم شدن کویل های دستگاه می گردد و با چرخش فن یونیت داخلی ، باعث برخورد هوا به کویل های گرم می گردد و در نتیجه هوای خروجی از به صورت باد گرم می شود و دیگر مانند کولر گازی ازسیکل تبرید تراکمی در گرمایش است.فاده نمی کند (منظور است.فاده از انژی و کمپسور) و عملا یونیت خارجی دستگاه در زمستان بی است.فاده می شود و آن را خاموش می کنیم.
داکت اسپلیت نوعی سیستم سرمایشی گرمایشی است. که در فصل زمستان محیط را گرم و در فصل تابستان محیط را خنک میکند . اگر بخواییم ساده تر توضیح دهیم می توانیم بگوییم داکت اسپلیت همان کولر گازی می باشد با این تفاوت که در کولر گازی ، دستگاه روی دیوار و یا سقف قرار میگیرد ولی در اسپلیت ، دستگاه درون سقف کارب قرار می گیرد و از طریق کانال کشی به بخش های مختلف ، هوای تازه پو مبطوع را انتقال می دهد .
شرکت تهویه نو آستیاک (مسئولیت محدود )با شماره ثبت ، از برترین مجری ها و تولید کننده های سیستم های شوتینگ ،کانال های انتقال هوا ( کانال سازی، کانال سازی کولر )،انواع دریچه های تنظیم هوا، دمپرهای صنعتی(دمپر دستی و ضد حریق) ،انواع لورر و دریچه گریل، عایق های حرارتی و برودتی و کلاهک های پره ای (کلبه ای) لوور هوارسان بامی و دیواری می باشد.
بخش کندانسور واحد بیرونی آن است. و معمولاً از دینام، فن، موتور و سایر تجهیزات ساخته می شود. قسمت اصلی کار تنظیم دما توسط داکت اسپلیت روی شانه کمپرسور است.. این قطعات کمپرسور را قادر می سازند تا گاز مبرد یا سرمازا را به کولر گازی منتقل کند.