الکتروموتورهای AC Asynchronous ساختار بسیار مستحکمی دارند و نیاز به نگهداری و تعمیرات خیلی کمتری نسبت به بقیه الکتروموتورها دارند. با کمک درایوهای خود گشتاور راه اندازی و کلا پاسخ گشتاوری بسیار خوبی دارند و برای تغییر جهت حرکت نیازی به کنتاکتور ندارند و با این مزایا، بعلاوه قیمت خیلی کمتر آنها نسبت به سایر الکتروموتورها، بطور کامل جای الکتورموتورهای DC را در تمام صنایع از جمله در خودروهای تغذیه شونده از باتری مانند لیفتراک های برقی گرفته اند.
تمام انواع الکتروموتورها به کمک درایو یا کنترلرشان میتوانند در هنگام کم کردن سرعت یا مثلا در سراشیبی ها یا در زمان ترمز کردن، تبدیل به ژنراتور شوند و بجای تلف کردن انرژی جنبشی ماشین آن را بازیافت کنند و باتری را شارژ کنند.
- است.اتورStator: است.اتور از تعداد زیادی ورق نازک عموما آلومینیومی که بر روی هم قرار گرفته و از دو طرف محکم می شوند تشکیل شده است.. است.اتور قسمت ثابت موتور بوده که عموما دارای سیم پیچی می باشد و با عبور جریان الکتریسیته از آن باعث ایجاد میدان مغناطیسی می گردد.
در زمان راه اندازی ، خازن و سیم پیچ راه اندازی از طریق یک دسته از کنتاکت های تحت فشار فنر بر روی کلید گریز از مرکز دوار ، به منبع برق متصل می گردد. خازن به افزایش گشتاور راه اندازی موتور کمک می نماید. زمانی که موتور به سرعت نامی خود دست پیدا کند، کلید گریز از مرکز فعال می گردد و دسته ی کنتاکت ها فعال می گردد، خازن و سیم پیچ راه انداز که به صورت سری شده را از منبع برق جدا می کند، در این هنگام موتور تنها با سیم پیچ اصلی کار می نماید. کاربرد الکتروموتور تکفاز بسیار گسترده است. و در صنایع کوچک و خانگی به وفور از آن است.فاده می شود. کاربرد موتور تکفاز تک خازن بیشتر در تجهیزاتی است. که برای راه اندازی گشتاور بالایی نیاز ندارند مانند پمپ و دمنده های سانتریفیوژ.
براکت بخشی از الکتروموتور می باشد. براکت الکتروموتور باتوجه به این که موتورآلومینیومی باشد یا چدنی جنس براکت موتور متفاوت می باشد. براکت الکتروموتور در حقیقت همان دری جلو یا عقب دینام می باشد که با حداقل سه پیچ یا بیشتر به الکتروموتور وصل می شود.