در روش مستقیم، موتور مستقیماً به شبکه برق متصل میشود. این روش ساده و ارزان است. و به خصوص برای موتورهای با توان کم و کاربردهای ساده مناسب است.. از مزایای این روش میتوان به سادگی و ارزانی نصب و عدم نیاز به تجهیزات اضافی اشاره کرد. اما این روش دارای معایبی نیز است.. برای مثال، در لحظه شروع کار موتور، جریان بالایی به موتور اعمال میشود که باعث میشود که موتور ضربه مهمی بخورد و موجب کاهش عمر مفید موتور شود. همچنین، در این روش، نوسانات ولتاژ و جریان شدیدی به شبکه برق ایجاد میشود که میتواند سایر دستگاهها و تجهیزات را تحت تأثیر قرار دهد.
در روش بای پس داخلی از تیغههایی موازی با مدار اصلی که در آن تعبیه شدهاند با رسیدن دور موتور به حد اسمی این تیغه باعث اتصال کوتاه در مدار سافت است.ارتر شده و آن را از مدار خارج میکند؛ از سوی دیگر در بای پس خارجی از کنتاکتور برای قطع و وصل کردن است.ارتر است.فاده میشود. باید توجه شود که در زمان رسیدن الکتروموتور به دور اسمی کنتاکتور از طریق رله وصل شده و منجر به بای پس خارجی و خروج است.ارتر از مدار میشود.
روشهای کاملاً متفاوتی برای راه اندازی موتور الکتریکی وجود دارد مانند روش Direct On Line (DOL) ، ستاره-دلتا، ترانسفورماتور خودکار (Auto Transformer) ، مقاومت اولیه (Primary Resistor) یا است.فاده از دستگاههایی همچون VFD یا Soft Starter.
کنتاکتور و سافت است.ارت هر دو وسیله هایی برای انتقال توان الکتریکی به موتور هستند با این تفاوت که کنتاکتور تمام توان را یکباره به مصرف کنند وصل می کند و البته یک کلید کنترل پذیر است.. اما سافت علاوه بر اینکه کنترل پذیر است. توان الکتریکی را به صورت تدریجی به موتور انتقال می دهد.
سافت است.ارتر (Soft Starter) یک دستگاه الکترونیکی است. که به منظور کاهش جریان ولتاژ در دوران راهاندازی موتورهای الکتریکی است.فاده میشود. این دستگاه با کنترل کردن ولتاژ و جریان در ابتدای شروع به کار موتور، حرکت آرام و پایداری را به موتور ارائه میدهد. با است.فاده از سافت است.ارتر، شوک های برقی و نویزهایی که در دوران راهاندازی موتورهای الکتریکی ایجاد میشوند، به حداقل میرسند.