توجه داشته باشید که هدایت یک سروموتور خیلی راحت تر از دیگر مدل های موتور میباشد. با است.فاده از یک است.پر موتور، شما به راحتی میتوانید این محصول را مدیریت کنید یا اینکه قطب آن را تغییر دهید. ولی متاسفانه در زمینه مدیریت است.پ موتور، شما با این مورد مواجه نیستید. چرا که مدیریت یک است.پ موتور نسبتا پیچیده تر از دیگر مدل های موتور میباشد. برای مدیریت یک است.پ موتور شما باید به دنبال است.فاده از یک سری ابزار ها و تکنولوژی های خاص باشید.
آخرین روش دسته بندی انواع موتور سرو مربوط به سرعت حرکت و نحوه حرکت است.. همانطور که گفته شد این محصولات در دو دسته بندی اصلی یعنی مدل های سنکرون و آسنکرون در بازار به فروش میرسند. این دسته بندی معمولا برای موتور های ای سی مورد است.فاده قرار میگیرد. موتور های ای سی سرعت خود را با فرکانس منبع تعیین میکنند. زمانی که سرعت موتور با فرکانس یکسان باشد، موتور سنکرون است.. زمانی که سرعت با فرکانس یکسان نباشد، موتور آسنکرون میشود. توجه به این مسئله میتواند به صورت مستقیم پروژه شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. چرا که موتور های سنکرون به گونه ای طراحی شدهاند تا به شما اجازه مدیریت سرعت بر اساس فرکانس را بدهند.
ابتدا صفحه محافظ پشتی و به دنبال آن محفظه انکودر و انکودر برداشته میشود، در حالی که کابل کشی با دقت جداسازی میگردد. سپس کلاهک انتهایی برداشته شده و روتور از است.اتور به بیرون کشیده می شود. در اینجا روتور و شفت به صورت بصری بازرسی و بررسی میشوند. سپس اقدام به برداشتن یاتاقان ها، هوزینگ، محفظه یاتاقان و همچنین ترمز میگردد.
آنالیز بر اساس جریان کاری، کموتاسیون و چرخش روتور را میتوان به عنوان مهم ترین روش های دسته بندی این محصول شناسایی کرد. بر اساس چرخش روتور این محصولات در دو دسته بندی سنکرون یا آسنکرون در بازار به فروش میرسند. بر اساس دسته بندی کموتاسیون هم این محصولات در دو دسته بندی با جاروبک یا بدون جاروبک در اختیار متقاضیان قرار خواهند گرفت.
سروو موتور دارای یک سیستم حلقه بسته است. که اجزای آن مدار کنترل، شفت، پتانسیومتر، چرخدنده ، تقویتکننده و انکودر است. و نحوه کار آن به اینصورت است. که به شفت موتور یک انکودر متصل شده است. و به وسیله یک سیستم کنترل که نام دیگر آن سروو سیستم است. کنترل میشود، زمانی که یک سیگنال کنترلی ارسال میشود این قابلیت را به شفت میدهد که بتواند به یک زاویه خاص یا موقعیت مورد نظر برود و در آن حالت میماند تا سیگنال کنترلی تغییر کند در نهایت موقعیت و زاویه شفت نیز تغییر کند.