ابتدا صفحه محافظ پشتی و به دنبال آن محفظه انکودر و انکودر برداشته میشود، در حالی که کابل کشی با دقت جداسازی میگردد. سپس کلاهک انتهایی برداشته شده و روتور از است.اتور به بیرون کشیده می شود. در اینجا روتور و شفت به صورت بصری بازرسی و بررسی میشوند. سپس اقدام به برداشتن یاتاقان ها، هوزینگ، محفظه یاتاقان و همچنین ترمز میگردد.
سرو موتورها بخشی از یک سیستم کنترل حلقه بسته هستند و از چندین بخش تشکیل شدهاند که شامل مدار کنترل، سروو موتور، شفت، پتانسیومتر، چرخ دندههای محرک، تقویتکننده و انکودر یا حلگر است.. سروو موتورها نیاز به یک کنترلر نسبتاً پیچیده دارند. کنترلر مهمترین قسمت سروو موتور است. که به طور خاص برای این منظور طراحی و است.فاده میشود.
جدا از ولتاژ زیاد، وجود ولتاژی کم هم میتواند نتایج نا مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد. در صورتی که ولتاژ مدار اصلی تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند، احتمال آسیب دیدن موتور و سوختن آن نیز بیشتر میشود. در ضمن، شما نباید بار زیادی را بر روی موتور قرار دهید. قرار دادن و تحمیل بار زیاد بر روی موتور میتواند نتایج نا مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد.
آخرین روش دسته بندی انواع موتور سرو مربوط به سرعت حرکت و نحوه حرکت است.. همانطور که گفته شد این محصولات در دو دسته بندی اصلی یعنی مدل های سنکرون و آسنکرون در بازار به فروش میرسند. این دسته بندی معمولا برای موتور های ای سی مورد است.فاده قرار میگیرد. موتور های ای سی سرعت خود را با فرکانس منبع تعیین میکنند. زمانی که سرعت موتور با فرکانس یکسان باشد، موتور سنکرون است.. زمانی که سرعت با فرکانس یکسان نباشد، موتور آسنکرون میشود. توجه به این مسئله میتواند به صورت مستقیم پروژه شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. چرا که موتور های سنکرون به گونه ای طراحی شدهاند تا به شما اجازه مدیریت سرعت بر اساس فرکانس را بدهند.
در طی یک ارزیابی اولیه، یک بازرسی بصری برای بررسی قطعاتی مانند شفت، خار، گیره کلاهک انتهایی، کلمپ ها و کانکتورها انجام میشود. پس از بازرسی، یک آزمایش با ولتمتر انجام میگیرد که مقایسه ای از ولتاژ افزایشی یا کاهشی در است.اتور است. که آیا است.اتور نیاز به بازپیچی سیم پیچ دارد یا خیر.