تیغه های کنتاکتور باید تحمل جریان راه اندازی، جریان دائمی و جریان های اتصال کوتاه لحظه ای پیش آمده را داشته باشند. قدرت تیغه های کنتاکتور در تحمل قوس الکتریکی ناشی از قطع کنتاکت ها را قدرت قطع کنتاکتور می نامند. مشخصات مجاز برای بار در بسیاری از موارد بر روی بدنه کنتاکتور یا در کاتالوگ آن نوشته می شوند.
این یکی دیگر از اجزای مهم این دستگاه الکتریکی است.. وظیفه فعلی حمل کنتاکتور توسط کنتاکت ها انجام می شود. انواع مختلفی از کنتاکت ها در یک کنتاکتور وجود دارد ، یعنی چشمه های تماس ، کنتاکت ها کمکی و کنتاکت ها قدرت. هر نوع ارتباطی نقش فردی را ایفا می کند.
حرارت تولید شده توسط این قوس الکتریکی بسیار زیاد است.، و در نهایت باعث می شود که فلزِ روی کنتاکت با جریان جا به جا شود. دمای به شدت بالای قوس (ده ها هزار درجه سلسیوس) مولکول های گازی اطراف را می شکافد و اُزون، کربن مونوکسید و ترکیبات دیگری به وجود می آورد. انرژی قوس اندک اندک فلز کنتاکت را نابود می کند، و باعث می شود که برخی مواد به صورت ذرات ریز به هوا بگریزند. این فعالیت باعث می شود که مواد درون کنتاکت ها به مرور زمان فرسوده شوند، که در نهایت منجر به خرابی دستگاه می شود. برای مثال، کنتاکتی که به شکل مناسب به کار بسته شده باشد، هنگام کار با اتصال برق عمر مفیدی بین هزار تا هزار عملیات خواهد داشت؛ چیزی که بسیار کمتر از عمر مکانیکی (غیر برقی) همین دستگاه است. که می تواند بیش از میلیون عملیات باشد.
جریان کار نامی: این جریان با Ie نشان داده می شود و جریانی است. که شرط است.فاده از کنتاکتور را در رابطه با نوع و مقدار ولتاژ بار بیان می کند. مثلاً اگر این جریان به طور دائم از کنتاکتور عبور نماید. مقدار Ie برابر با Ith خواهد بود. ( Ie=Ith )
آنطور که در است.اندارد ICS NEMA ذکر شده، رده بندی های اسب بخار بر اساس ولتاژ و ویژگی های معمول موتور القایی و چرخه کار انجام می شود. چرخه های کار است.ثنایی یا انواع ویژه موتو ممکن است. اندازه است.ارتر NEMA ی متفاوتی از رده بندی اسمی نیاز داشته باشند. دستورالعمل تولید کننده جهت راهنمایی برای انتخاب بارهای غیر موتوری، مثلاً نور افکنی گداخته یا خازن های اصلاح ضریب توان، است.فاده می شود. کنتاکتورها برای موتورهای مدیوم-ولتاژ (بیشتر از ولت) طبق ولتاژ و ظرفیت جریان رده بندی می شوند.