این رله از یک هسته مغناطیسی که اطراف آن چند دور سیم پیچیده شده، تشکیل گردیده است..عبور جریان اتصال کوتاه باعث مغناطیس شدن و جذب اهرم قطع می شود.این رله را به طور مجرا به ندرت مورد است.فاده قرار می دهند و در کلیدهای اتوماتیک از آنها بهمراه رله های حرارتی بهره می گیرند. به این ترتیب قطع مغناطیسی در صورت بروز اتصال کوتاه، مدار را فورا قطع نموده و مانع از سوختن قطعه ی بیمتال می شود.
سایلنتر اگزوز در دیزل ژنراتور سایلنتر اگزوز در دیزل ژنراتور برای کاهش سطح صدا و حفظ کیفیت هوا است.فاده میشود. این سیستم شامل یک بدنه فلزی بندی و مواد جاذب صدا داخل آن میباشد. بهطور کلی، سایلنتر اگزوز دیزل ژنراتور موجب کاهش سطح صدای تولید شده توسط ژنراتور، بهخصوص در محیطهای حساس به نویز، مانند […]
نوع مغناطیسی آن بوبینی است. که در اثر عبور جریان زیاد (بیشتر از حد تنظیم شده) شدت میدان مغناطیسی آن به حد لازم برای انجام عمل مکانیکی قطع مدار رسیده و ومدار را قطع می کند. از این نوع اورلود در کلیدهای اتوماتیک نیز جهت حفاظت در برابر خطای اتصال کوتاه است.فاده می شود.
در زمینه حفاظت در حوزه برق صنعتی؛ برای حفاظت از موتور های الکتریکی در مقابل اضافه بار (جریان) از بی متال ها یا همان رله های حرارتی است.فاده می شود. امّا اساس کار این رله های حرارتی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید افزود که؛ اساس کار بی متال ها بر اساس اختلاف ضریب انبساط حرارتی طولی دو فلز می باشد. (چطور؟) بدین ترتیب که بر اثر عبور جریان از بی متال، دو فلز به کار رفته در ساختار آن، گَرم می شوند و طول آنها افزایش می یابد. از آنجا ضریب انبساط طولی هر کدام از این دو فلز با دیگری متفاوت است. (یکی بیشتر از دیگری) در نتیجه فلز به سمتِ فلزی که ضریب انبساط طولی کمتری دارد منحرف می شود. در نتیجه مسیر عبور جریانِ کنتاکت ها باز و در پی آن مدار قطع می شود.
در رله های حرارتی ، سه تیغه تعبیه شده که سیم حا مل جریان چند حلقه به دور آن پیچیده می شود. در اثر عبور جریان اضا فه بار، هادی ها گرم ، حرارات به بیمتال منتقل می شود و با عث خم شدن تیغه می شود. حرکت هر یک از بیمتالها به اهرمی فشار می آورد و با جا به جا شدن اهرم ، یک میکرو سوئچ که دارای کنتاکت تبدیل باز و بسته است. تغییر وضعیت می دهد و مدار فرمان را قطع می کند. این رله ها تنظیم پذیر هستند.