به دلیل این که سیم پیچ ها در دمایی بالاتر از دمای محیط کار می کنند و در نتیجه حرارت را به محیط انتقال می دهند عایق کاری سیم پیچ ها با توجه به شرایط کاری مهم بوده و باعث مجزا کردن سیم پیچ ها از یکدیگر و از بقیه قسمت های تجهیز می شود.عایق ها می بایست توان مقاومت در برابر حرارت تولید شده را داشته باشند.عموما از چهار کلاس عایق کاری در الکتروموتورها است.فاده می گردد.
دستگاهی که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند را الکتروموتور گویند. همانطور که مشاهده می کنید الکتروموتور ها به دو صورت خطی linear و دوار rotary هستند. اغلب موتورهای الکتریکی دوار هستند. در یک موتور دوار بخش متحرک که معمولاً داخل موتور می باشد و که به بخش دوار روتور و بخش ثابت که است.اتور گفته میشود. موتورهای الکتریکی شامل آهنرباهای الکتریکی هستند که بر روی یک قاب که اغلب به اشتباه آرمیچر گفته می شود سیم پیچی شده اند. در حقیقت آرمیچر آن بخش از موتور می باشد که به آن ولتاژ ورودی اعمال می گردد یا آن بخش از ژنراتور می باشد که در آن ولتاژ خروجی ایجاد بوجود می آید. با توجه به طراحی موتور ، هر کدام از بخشهای روتور یا است.اتور میتوانند به عنوان آرمیچر باشد.
تمام انواع الکتروموتورها به کمک درایو یا کنترلرشان میتوانند در هنگام کم کردن سرعت یا مثلا در سراشیبی ها یا در زمان ترمز کردن، تبدیل به ژنراتور شوند و بجای تلف کردن انرژی جنبشی ماشین آن را بازیافت کنند و باتری را شارژ کنند.
در صورتی که روی ماشین شما قبلا نوع خاصی از الکتروموتور وجود داشته است. و دیگر قابل است.فاده نیست، با توجه به موجود بودن درایو آن الکتروموتور روی ماشین، بهتر است. از همان نوع قبلی الکتروموتور است.فاده کنید. اما در صورتی که قصد طراحی جدید دارید یا می خواهید کل سیستم ماشین قبلی را تغییر دهید، برای کاربردهای صنعتی و حمل و نقل کارخانه ها مثل لیفتراک ها و یدک کش ها و اسکرابرها و … الکتروموتور آسنکرون AC Asynchronous بهترین انتخاب است.. برای کاربردهای صنعتی اگر راندمان بالاتری مد نظر باشد یا اگر الکتروموتور را برای خودرو برقی جاده ای نیاز داریم، می توانیم از الکتروموتورهای پیشرفته مغناطیس دایم AC Synchronous IPM است.فاده کنیم.
براکت بخشی از الکتروموتور می باشد. براکت الکتروموتور باتوجه به این که موتورآلومینیومی باشد یا چدنی جنس براکت موتور متفاوت می باشد. براکت الکتروموتور در حقیقت همان دری جلو یا عقب دینام می باشد که با حداقل سه پیچ یا بیشتر به الکتروموتور وصل می شود.