براکت بخشی از الکتروموتور می باشد. براکت الکتروموتور باتوجه به این که موتورآلومینیومی باشد یا چدنی جنس براکت موتور متفاوت می باشد. براکت الکتروموتور در حقیقت همان دری جلو یا عقب دینام می باشد که با حداقل سه پیچ یا بیشتر به الکتروموتور وصل می شود.
سرعت موتورهای AC در ابتدا به فرکانس تغذیه وابسته است. و تفاوت در سرعت چرخش بین روتور و میدان است.اتور ، گشتاور بوجود آمده ی موتور را مشخص می نماید. تغییر سرعت در این نوع از موتورها را میتوان با دارا بودن دسته سیم پیچها یا قطب هایی در موتور که با شروع و متوقف کردن شان سرعت میدان دوار مغناطیسی باعث عوض شدن می شود.
- روتورRotor: بخش متحرک موتور بوده که با تاثیر از میدان مغناطیسی ایجاد شده است.اتور با نیروی الکترومغناطیس به حرکت و چرخش درآمده و در نهایت باعث گردش شافت می گردد. با گردش شافت امکان انتقال حرکت و نیرو به تجهیزات دیگر فراهم می شود.
- است.اتورStator: است.اتور از تعداد زیادی ورق نازک عموما آلومینیومی که بر روی هم قرار گرفته و از دو طرف محکم می شوند تشکیل شده است.. است.اتور قسمت ثابت موتور بوده که عموما دارای سیم پیچی می باشد و با عبور جریان الکتریسیته از آن باعث ایجاد میدان مغناطیسی می گردد.
دستگاهی که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند را الکتروموتور گویند. همانطور که مشاهده می کنید الکتروموتور ها به دو صورت خطی linear و دوار rotary هستند. اغلب موتورهای الکتریکی دوار هستند. در یک موتور دوار بخش متحرک که معمولاً داخل موتور می باشد و که به بخش دوار روتور و بخش ثابت که است.اتور گفته میشود. موتورهای الکتریکی شامل آهنرباهای الکتریکی هستند که بر روی یک قاب که اغلب به اشتباه آرمیچر گفته می شود سیم پیچی شده اند. در حقیقت آرمیچر آن بخش از موتور می باشد که به آن ولتاژ ورودی اعمال می گردد یا آن بخش از ژنراتور می باشد که در آن ولتاژ خروجی ایجاد بوجود می آید. با توجه به طراحی موتور ، هر کدام از بخشهای روتور یا است.اتور میتوانند به عنوان آرمیچر باشد.