- روتورRotor: بخش متحرک موتور بوده که با تاثیر از میدان مغناطیسی ایجاد شده است.اتور با نیروی الکترومغناطیس به حرکت و چرخش درآمده و در نهایت باعث گردش شافت می گردد. با گردش شافت امکان انتقال حرکت و نیرو به تجهیزات دیگر فراهم می شود.
- است.اتورStator: است.اتور از تعداد زیادی ورق نازک عموما آلومینیومی که بر روی هم قرار گرفته و از دو طرف محکم می شوند تشکیل شده است.. است.اتور قسمت ثابت موتور بوده که عموما دارای سیم پیچی می باشد و با عبور جریان الکتریسیته از آن باعث ایجاد میدان مغناطیسی می گردد.
تمام انواع الکتروموتورها به کمک درایو یا کنترلرشان میتوانند در هنگام کم کردن سرعت یا مثلا در سراشیبی ها یا در زمان ترمز کردن، تبدیل به ژنراتور شوند و بجای تلف کردن انرژی جنبشی ماشین آن را بازیافت کنند و باتری را شارژ کنند.
در صورتی که روی ماشین شما قبلا نوع خاصی از الکتروموتور وجود داشته است. و دیگر قابل است.فاده نیست، با توجه به موجود بودن درایو آن الکتروموتور روی ماشین، بهتر است. از همان نوع قبلی الکتروموتور است.فاده کنید. اما در صورتی که قصد طراحی جدید دارید یا می خواهید کل سیستم ماشین قبلی را تغییر دهید، برای کاربردهای صنعتی و حمل و نقل کارخانه ها مثل لیفتراک ها و یدک کش ها و اسکرابرها و … الکتروموتور آسنکرون AC Asynchronous بهترین انتخاب است.. برای کاربردهای صنعتی اگر راندمان بالاتری مد نظر باشد یا اگر الکتروموتور را برای خودرو برقی جاده ای نیاز داریم، می توانیم از الکتروموتورهای پیشرفته مغناطیس دایم AC Synchronous IPM است.فاده کنیم.
معمولاً سرعت به وسیله ولتاژ متغیر یا عبور جریان و با است.فاده از تپها که نوعی کلید تغییر دهنده وضعیت سیم پیچ هستند در سیم پیچی موتور یا با داشتن یک منبع ولتاژ متغیر ، کنترل می شوند. بدلیل اینکه این نوع از موتور میتواند در سرعتهای پایین گشتاوری زیاد ایجاد کند، معمولاً کاربرد ابن الکتروموتور جاهایی نظیر لکوموتیوها است..