ما خواهیم آموخت. رهنمودی که امروز در حال امضای آن هستم روی برنامهٔ فضایی آمریکا درخصوص شناسایی و اکتشافات انسانی تمرکز خواهد داشت. این [رهنمود] گام مهمی را در بازگشت فضانوردان آمریکایی به ماه برای نخستین بار از سال و برای اکتشافات و است.فاده طولانیمدت رقم میزند. این دفعه، ما نه تنها پرچممان را نصب کرده و ردپایمان را برجای میگذاریم، بلکه اساسی برای مأموریت نهایی به مریخ بنا میگذاریم؛ و احتمالاً، یک روز، به بسیاری از دنیاهای فراتر از آن.
در سال و زمانی که ناسا برندگان نخستین فاز این برنامه را اعلام کرد، مجموعاً مبلغ ۵ میلیون دلار میان پنج شرکت آمریکایی تقسیم شد. هدف از این پاداش، رشد تحقیق و توسعه در زمینه پروازهای فضایی بشری و فناوریهای مربوط به آن در بخش خصوصی بود.
فرود آوردن انسان روی مریخ، ساختن شاتل فضایی و ساخت یک ایستگاه فضایی بزرگ، برخی از رهنمودهای اساسی ناسا هستند. رهنمودهای اساسی معمولاً با مداخلههای سیاسی، بودجه، علمی و علاقهٔ عمومی روبهرو بودهاند که به تلاشهای متفاوتی انجامیدهاست. این کارها اغلب بهطور گسترده تحتتأثیر رویدادهای فنی، مالی و بینالمللی بودهاند. برای مثال، در دهه ۸ فشار زیادی برای ساخت ایستگاه فضایی
With summer temperatures rising, energy consumption, costs, and associated emissions are natural consequences. However, with a little bit of attention, energy management can be done more efficiently and economically. A responsible approach to energy consumption has proven to have both long and short-term benefits. Depending on your environment, several options are available to you, and resources are readily available to help you to optimize your energy usage to save on costs and enhance comfort levels. From conservation measures through to the adoption of natural and alternative energy sources, the following guidelines will help you to switch from being reactive to taking charge of the energy needs of your assets.
Over the past decade, facilities management has evolved to encompass roles that were previously outside their traditional scope of work. Nowhere is that more evident than in Dubai and the Middle East, where rapid growth has necessitated the adoption of a more collaborative approach. Facilities, whether residential, commercial, industrial, or mixed-use have grown to expect service over and beyond the ordinary to provide their residents and visitors with an enhanced experience that meets requirements across sustainability, ecology, energy efficiency, and health and wellbeing. As client needs evolve, so do the expectations for facility managers to meet their demands. Consequently, facility managers have had to change their approach and adopt a model where stakeholders work closely with customers to better understand their needs, and to provide them with services that meet their expectations for healthy, efficient, and sustainable living and working environments.