در این قسمت فناوری روز دنیا یعنی ترانسفر ماشینها به خدمت گرفته شده تا از یک سو به جای چند دستگاه از یک دستگاه برای نهایی کردن قطعه است.فاده شود و از سوی دیگر در کم ترین زمان ممکن، قطعه از این کارگاه خارج شده . ترانسفر ماشینها وظیفه ایجاد و تکمیل شکل داخلی و رزوههای لازم بر روی محصولات را عهده دارند. این ماشینها بسته به نوع قطعه و تعداد عملیاتی که لازم است. روی آن انجام شود، چندین یونیت دارند که هر یونیت برای انجام عملیاتی خاص به کار میرود. به علاوه این ماشین ها مجهز به سیستم خنک کاری، تخلیه براده، سیستم کنترل PLC و سیستم روانکاری اتوماتیک می باشد.
دستگاه شات بلاست درامی، غلتکی یا بشکهای برای ضایعه برداری از قطعات کوچک و متوسط در تعداد بالا است.فاده میشود. روش کار به این صورت است. که قطعات وارد محفظه دستگاه شده و پس از بسته شدن محفظه، نوار نقاله یا درام دستگاه با حرکت دورانی قطعات را حول تمام وجوه چرخانده و توربین دستگاه با موضعگیری نسبت به حرکت قطعات، ساچمه را پاشش نموده و سطوح قطعه را تمیز مینماید. به این ترتیب همه وجوه و زوایای قطعه به طور یکنواخت تمیز میشوند .
در اتصـالات کوپلـی بـه منظـور جلوگیـری از نفوذپذیـری آب، عـلاوه بـر فشـرده شـدن دندانـه هـای بدنـه اتصـال در لایه درونـی لولـه، از دو عدد اُرینـگ نیـز اسـتفاده شـده اسـت. ایـن اُرینـگ هـا در فواصل مشـخص و اسـتاندارد از یکدیگـر در میـان دندانـه هـا قـرار گرفتـه انـد و عمـل آب بنـدی را انجـام مـی دهنـد.
شات بلاست در واقع تکنیک زدودن رنگ، پوسته، زنگ، جرم و تنش از قطعه به کمک پاشش ساچمههای فولادی است. و در نهایت لبهها و تیزیها از آن زدوده و از نظر شکل و فرم بیرونی کاملا نهایی شود.عمده ترین روش پاشش ساچمه ، به کار بردن توربین گریز از مرکز است.. دستگاههای شات بلاست انواع مختلفی دارد که شامل درامی، میزی، آویزی و تونلی بوده و بسته به نوع و اندازه قطعه انتخاب میشوند.
لوله های این دسته به سه قسمت تقسیم می شوند که عمده تفاوت آنها در میزان انعطاف پذیری ، مقاومت مکانیکی و قدرت کششی آنهاست. هر چه لوله های پنج لایه منعطف تر باشند کار کردن با آنها سریع تر، کم هزینه تر، نصب آنها به همان نسبت کم هزینه و در نهایت قیمت پایین تر خواهد بود. بسیاری از اتصالات ساده که آنچنان هم مورد است.فاده نیستند را حذف می کنند و لوله بدون اتصالات زیاد و امکان آبدهی زیاد قابل است.فاده است..