حجم گاز در سیلندر فشار داخل آن را افزایش می دهد. فشار وارد شده به ناحیه سر پیستون ، نیرویی به سمت بالا ایجاد می کند. این نیرو باعث حرکت پیستون به سمت بالا ، افزایش حجم گاز و به حداقل رساندن فشار می شود. این تعادل فیزیکی را در ارتفاع لیفتراک و نیرویی معادل از گاز و بار لیفتراک ایجاد می کند.
فرمان دارای پدال شتاب ، فرمان ، ترمز ، دنده عقب و دنده جلو است.. لیفتراک ها از فرمان چرخ عقب است.فاده می کنند. هنگامی که فرمان را روشن می کنید ، چرخ در محور عقب شروع به چرخش به عقب و جلو می کند. این هدف به طور عمدی طراحی شده است. تا به اپراتور اجازه دهد در هنگام حمل بار ، درجه چرخش و دقت بیشتری داشته باشد.
اندازه فورکلیفت ها متفاوت است. ، از ظرفیت یک تن برای کارهای عمومی مربوط به انبار تا ظرفیت تن برای حمل کانتینر. صفحه روی لیفتراک ، بالاترین وزنی را که می تواند بردارد تعیین می کند. اپراتورهای لیفتراک می توانند چنگال ها را بالا و پایین کنند ، از شیفت کنار است.فاده کنند تا بارها را جابه جا کنند و دکل را کج کنند تا بار از چنگال ها بلغزد.
امروزه از فورکلیفت های سنگین برای حمل کانتینرهای حجیم از کامیون های حمل و نقل به مناطق ذخیره سازی اسکله و سپس به کشتی ها است.فاده می شود. هنگامی که محموله ها از چوب و فولاد بارگیری نمی شوند ، برای حمل محموله ها است.فاده می شود.
فورکلیفت ، صنایع انبار و حمل و نقل را کاملاً دگرگون کرده است.. فورکلیفت اولین بار در اوایل قرن اختراع شد و اکنون به بخشی حیاتی از دنیای صنعت مدرن تبدیل شده است.. نام لیفتراک ها به دلیل شاخه های شاخ مانند آنهاست که بار را بالا می برد.