یکی از اولین کاربردهای میخکوبی خاک در سال برای یک پروژه گسترش راه آهن در نزدیکی ورسای فرانسه بود که در آن یک شیب به عمق متر ( فوت) در شن و ماسه با است.فاده از میخ کوبی خاک تثبیت شد (Rabejac and Toudic، ). از آنجا که این روش مقرون به صرفه بود و ساخت آن سریعتر از سایر روش های متداول
در مقوله محبوبیت در دنیای امروز، GMSE از محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به GRS برخوردار است.. این موضوع تا حدی به این دلیل است. که درک درستی از GRS وجود ندارد و علاوه بر این، شباهت بیشتر GMSE در مفاهیم طراحی به دیوار های حائل معمولی می تواند دلیل دیگری در توجیه این تفاوت در محبوبیت باشد. چرا که اکثر طراحان با مقوله تغییر چندان راحت نیستند و ترجیح می دهند از طرح های موجود که امتحان خود را پس داده است. است.فاده نمایند.
فاصله مسلح کننده های مورد است.فاده در دیوار های GMSE نسبتاً زیاد می باشد. این موضوع از یک مفهوم اساسی طراحی، سرچشمه می گیرد که فاصله عناصر تسلیح به سختی برای عملکرد مهم است. و فاصله بزرگتر منجر به زمان ساخت کوتاه تر می شود. با این حال، در سال های اخیر، تأثیر مفید است.قرار
تفاوت اصلی بین این دو روش، در مفاهیم طراحی نهفته است.. GRS در واقع ژئوسنتتیک های نزدیک به هم در داخل خاک را برای مسلح سازی خاک در نظر می گیرد. ولی در GMSE ها فاصله ژئوسنتتیک ها به عنوان اعضای اصطکاکی برای تثبیت گوه گسیختگی احتمالی در نظر گرفته می شود. این تفاوت سبب می شود تا نقشه نما در این دو روش کاملاً متفاوت باشد. در GRS، نقش رویه های است.فاده شده در ابتدا بهبود زیبایی ظاهری و در گام بعدی کمک به مقابله با ریزش که در حقیقت کمک سازه ای است.، می باشد.
این سند اطلاعات پیشرفته ای را برای انتخاب، تجزیه و تحلیل، طراحی و ساخت دیواره های میخکوبی (نیلینگ) شده در کارهای مربوط به بزرگراه ها با است.فاده از روش طراحی تنش مجاز (ASD) فراهم می کند. مخاطبان در نظر گرفته شده برای این سند شامل متخصصان طراحی و ساخت ژئوتکنیک، سازه و بزرگراه هستند که در سیستم های دیواره های میخکوبی (نیلینگ) شده مشارکت دارند. هدف اصلی این سند ارائه اطلاعات کافی به مهندس برای تسهیل است.فاده ایمن و مقرون به صرفه از دیواره های میخکوبی (نیلینگ) شده دائمی برای انواع پروژه های مربوط به حمل و نقل است..