implementation consultation PLC programming In Damavand

PLC programming-1

Presentation of businesses
You can introduce your business services or products in this section.
For this purpose, be in touch with us.



PLC یا Programmable Logic Controller یک کنترل کننده‌ی نرم افزاری میباشد که در قسمت ورودی، اطلاعاتی رابه صورت Binary دریافت و آن‌ها را طبق برنامه‌ای که در حافظه‌اش ذخیره شده پردازش می‌کند و نتیجۀ عملیات را نیز از قسمت خروجی به صورت فرمان‌هایی به گیرنده‌ها و اجرا کننده‌های فرمان  میفرستد.

از نقطه نظر نرم‌افزاری، بیشتر برنامه‌های PLC شامل ساختارهایی نیستند که ما به زبان‌های دیگر مشاهده کرده‌ایم؛ به عنوان مثال کلاس‌های مختلف، چند شکلی بودن زبان برنامه‌نویسی، کتابخانه‌های گسترده و غیره در زبان پی ال سی وجود ندارد. این به این دلیل است. که برنامه‌نویسی PLC محدود به یک سیستم فیزیکی است. که حالت‌ها از قبل در آن شناخته شده‌اند.

همانطور که از اسم این بلوک مشخص است.، برای ما عمل شمارش را انجام می دهند. اما سوال اینجاست که چگونه؟ شمارنده یا کانتر (Counter) در PLC، یک بلوک تابع است. که می‌تواند شمارش را به صورت صعودی یا نزولی تا رسیدن به یک مقدار از پیش تعیین شده، انجام دهد. پس از رسیدن شمارش به این مقدار از پیش تعیین شده (Preset Value) که آن را با PV نشان می‌دهیم، خروجی این بلوک فعال می‌شود. جزئیات بیشتر را میتوانید در پست مخصوص این قسمت مشاهده کنید.



( implementation consultation ) `s other