افراد اگرچه بعدها به ترکیب عناصر بازاریابی اضافه شدند، امروزه یکی از مهم ترین عناصر آن بشمار می روند و دلیل آن بیشتر به ظهور خارق العاده صنعت خدمت رسانی و سرویسدهی بازمیگردد. امروزه حتی کالاها از طریق خرده فروشی ها فروخته می شوند.
پروفایل یا رزومه یک شرکت در واقع خلاصه ای است. از همه عناصر و پارامترهای مربوط به یک سازمان که در قالب یک اعلامیه اطلاعات مهمی از فعالیت های یک شرکت به خواننده منتقل می کند می توان گفت که پروفایل متریال بازاریابی است. که در جهت دنبال کردن اهداف مختلف یک سازمان مورد است.فاده قرار می گیرد.
در تهیه پروفایل یک شرکت می توان از سناریوهای مختلفی است.فاده کرد که نهایتا یک هدف را دنبال کنند. با تهیه یک پیش نویس می توانید روش هایی را برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان خود پیشنهاد نمایید. این موضوع به شما کمک می کند تا اهداف خود را واضح تر تعریف کنید و در این راه قطعا ایده های جدیدی به ذهن شما خطور خواهد کرد.
هنگام برنامه ریزی برای گسترش تولید، فروش و سایر فعالیت های تجاری در برخی از بازارهای بین المللی موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اما نه تنها اطلاعات بسیار کم میتواند عدم اطمینان ایجاد کند، بلکه اطلاعات غیر مفید بیش از حد نیز میتواند تأثیر مشابهی داشته باشد. به همین دلیل مهم است. که قبل از ورود کسب و کار خود به بازارهای بین المللی باید یک برنامه ریزی درست و منطقی داشته باشید.
پس از تکمیل پروفایل لازم است. که آن را بازنگری کنید تا در صورت بروز هر گونه اشکال بتوانید خطاها را برطرف کنید. بازنگری پروفایل را مدتی پس از تکمیل آن انجام دهید. در صورتی که بازنگری پروفایل را بلافاصله پس از تکمیل آن انجام دهید ممکن است. برخی از اشتباهات از نظر شما دور بماند لذا برای بازنگری پروفایل زمانی را لحاظ نمایید.