بعد از اینکه پکینگ در حفره مخصوص آببندی قرار داده شد، توسط پیچهای «گلند» (Gland) یا همان شیار آببندی، به صورت محوری فشرده میشود. به هنگام حرکت نسبی شفت و پکینگ و به دلیل پلاستیسیته پکینگ، نیرویی شعاعی ایجاد و سبب تماس پکینک با شفت خواهد شد. در همین زمان، ماده روانکار نیز لایه نازک روغنی در سطح تماس ایجاد میکند که به آن «اثر یاتاقان» (Bearing Effect) میگویند. در فرورفتگیهایی که تماس ایجاد نشده است.، شیاری روغنی ایجاد خواهد شد. بنابراین، بخشهای تماسی و غیرتماسی، شکلی مارپیچ را ایجاد میکنند که نقش مهمی در جلوگیری از نشتی سیالات دارند و اساس عملکرد پکنیگ نیز بر اساس همین لایههای نازک و شکلهای مارپیچ بنا شده است..
پکینگ نوعی از قدیمیترین آببندها به شمار میآید که در چین باستان نیز مورد است.فاده قرار میگرفت. موتورهای بخار اولیه نیز از این نوع آببندی بهره میبردند. توسعه فرآیندهای تولید و است.خراج نفت خام در قرن نوزدهم موجب توسعه مواد مورد است.فاده در پکینگ شد. در قرن نوزدهم، پکینگها بواسطه ساختار ساده، ارزانقیمت و دسترسی مناسب، از جمله آببندهای پراستفاده به شمار میآمدند.