تنها بهدلیل اینکه چیزی روی کاغذ خوب به نظر میرسد و امور مالی مربوط به آن بهخوبی میزان درآمد را افزایش و هزینهها را کاهش میدهد، در عمل نتیجه خوبی به دست نمیآید. درنهایت تنها در صورتی که شرکت یک برنامه و است.راتژی مناسبی داشته باشد، میتواند اعداد و ارقام موجود در کاغذ را به واقعیت تبدیل کند.
شرکت بلک راک حجم عظیمی از درآمدهای خود را از هزینههای مشاوره و مدیریت سرمایهگذاری که در طول زمان اخذ میشود، به دست میآورد. این میزان معمولاً براساس درصدهای از پیش تعیین شده AUM مشخص میشود. این بخش از درآمد بلک راک از طریق کارمزدهای پرداختشده توسط صاحبان سهام، درآمد ثابت، Multi-asset alternative و خدمات مربوط به مدیریت دارایی نقدی به دست میآید.
در حال حاضر Brian Deese مدیر سابق سرمایهگذاری بلک راک، شورای اقتصاد ملی بایدن را رهبری میکند و عملاً بهعنوان مشاور ارشد رئیسجمهور در امور اقتصادی در حال خدمت است.. علاوه بر این، جو بایدن Adewale Adeyemo را که پیش از این رئیس ستاد اجرایی بلک راک بود، برای خدمت بهعنوان یک مقام ارشد در وزارت خزانهداری آمریکا منسوب کرد.
یکی از محصولات برجسته بلکراک، سری صندوقهای تبدیلی آنها با نام "آیشر" (iShares) میباشد. این صندوقهای معاملهپذیر در بورس (ETF) به صورت بازاریابی شده و متنوع در زمینههای مختلف از جمله اقتصاد، سهام، اوراق بهادار دولتی، سبد متنوع و... عرضه میشوند.
یکی از مهمترین عوامل موفقیت این شرکت همگامسازی خدمات ارائهشده با نیازهای مشتریان است.؛ به این معنا که همزمان با تکامل مشتریان، بلک راک نیز تکامل یافته و موفق به حفظ مشتریان خود شده است.. طبیعتاً روند تنوعسازی خدمات با گذر زمان اتفاق افتاده و این شرکت در طبقات دارایی، انواع مشتریان (بیمه، حقوق بازنشستگی، خرده، فروشی) و مناطق جغرافیایی متنوع شده است..