حدود سال پیش شرکت بلک راک روش سرمایهگذاری جدیدی را با عنوان سرمایهگذاری مسئولیت اجتماعی به مشتریان خود معرفی کرد؛ برای مثال فرض کنید یک مشتری نگران تأثیر تنباکو بر سلامت مردم است.؛ بنابراین در سبد سهامی (Portfolio) فاقد تنباکو سرمایهگذاری میکند. همچنین فردی که با جنگ مخالف باشد، میتواند در سبد سهامی سرمایهگذاری کند که سهام دفاعی نداشته باشد.
BlackRock همانطور که گفته شد یکی از پیشروترین ارائه دهندگان راه حل های سرمایه گذاری، مشاوره و مدیریت ریسک در جهان است.. این شرکت طیف وسیعی از راه حل ها را ارائه می دهد، از رویکردهای مدیریت فعال بنیادی دقیق با هدف به حداکثر رساندن عملکرد برتر تا
برخلاف گروه قبلی، هزینههای عملکردی حسابهای بلک راک زمانی محاسبه میشوند که عملکرد آنها از یک آستانه از پیش تعیین شده فراتر برود. این گروه، درآمد . میلیارد دلاری یا به عبارتی حدود درصد از کل درآمد مالی سال را به خود اختصاص داده است.. این میزان در مقایسه با سال رشد . درصدی داشته و سریعترین رشد را در میان گروههای مختلف درآمدی در شرکت بلک راک به ثبت رسانده است..
شرکت بلک راک حجم عظیمی از درآمدهای خود را از هزینههای مشاوره و مدیریت سرمایهگذاری که در طول زمان اخذ میشود، به دست میآورد. این میزان معمولاً براساس درصدهای از پیش تعیین شده AUM مشخص میشود. این بخش از درآمد بلک راک از طریق کارمزدهای پرداختشده توسط صاحبان سهام، درآمد ثابت، Multi-asset alternative و خدمات مربوط به مدیریت دارایی نقدی به دست میآید.
یکی از مهمترین عوامل موفقیت این شرکت همگامسازی خدمات ارائهشده با نیازهای مشتریان است.؛ به این معنا که همزمان با تکامل مشتریان، بلک راک نیز تکامل یافته و موفق به حفظ مشتریان خود شده است.. طبیعتاً روند تنوعسازی خدمات با گذر زمان اتفاق افتاده و این شرکت در طبقات دارایی، انواع مشتریان (بیمه، حقوق بازنشستگی، خرده، فروشی) و مناطق جغرافیایی متنوع شده است..