نکته اصلی اینجاست که ما فقط در مواردی که میخواهیم الکتروموتورمان به صورت نرم راه اندازی شود می توانیم از سافت است.ارتر است.فاده کنیم و نمی توانیم سرعت الکتروموتور را با است.فاده از این وسیله تغییر دهیم. تغییراتی که از طریق سافت است.ارتر می شود انجام داد: کم کردن ولتاژ در لحظه راه اندازی تغییر زمان است.ارت و است.پ کم کردن ولتاژ راه اندازی و تنظیم مقدار حفاظت بار و یک سری تنظیمات دیگر که بسته به نوع سافت است.ارتر دارد که اگر بخواهیم قدرت و گشتاور موتور را تغییر دهیم و سرعت موتور را کاهش یا افزایش دهیم و المان های بیشتری نیاز داشتیم از
هنگام اجرای یک توقف نرم، برعکس اتفاق می افتد. ابتدا ولتاژ کامل از تریستورها عبور می کند و با ادامه توقف، سیگنال شلیک دیرتر ارسال می شود و بعدا اجازه می دهد تا ولتاژ کمتر و کمتری از آن عبور کند تا به ولتاژ پایان برسد. سپس دیگر ولتاژی به موتور اعمال نمی شود و موتور متوقف می شود.
این روش پر کاربرد ترین و ساده ترین نوع اتصال سافت است.ارتر در صنعت محسوب می شود. در این حالت تمامی دستگاه ها مانند کنتاکتور اصلی یا بالادست سیستم اضافه بار مجزا و این وسیله به صورت سری قرار می گیرند و هر سه فاز از آن ها عبور خواهد کرد.
همانطور که از نامش پیداست تجهیزی جهت راهاندازی الکتروموتورها بهصورت نرم و تدریجی میباشد. حتماً در خیابان جوانهایی را در هنگام Take Up دیدهاید و فشار زیادی که به لاستیکها و موتور وارد میشود را احساس کردهاید! چنانچه موتور را مستقیم به شبکه برق وصل کنیم شرایط راهاندازی شبیه Take Up اتومبیل دارد و با این عمل عمر مفید موتور و اتصالات و کوپلینگ های مکانیکی و بار کاهش پیدا میکند . حال در راهاندازی مستقیم الکتروموتورها، هم به شبکه برق فشار میآورد و هم به لحاظ مکانیکی به اجزای چرخنده فشار میآورد و است.هلاک آنها را بالا میبرد، لذا از سافت است.ارتر است.فاده میشود.
روشهای کاملاً متفاوتی برای راه اندازی موتور الکتریکی وجود دارد مانند روش Direct On Line (DOL) ، ستاره-دلتا، ترانسفورماتور خودکار (Auto Transformer) ، مقاومت اولیه (Primary Resistor) یا است.فاده از دستگاههایی همچون VFD یا Soft Starter.