Clean room, clean room In Bomehen ( implementation consultation )

Clean room, clean room-1
Clean room, clean room-2

Presentation of businesses
You can introduce your business services or products in this section.
For this purpose, be in touch with us.




ساخت اتاق تمیز معمولا در خطوط تولید حساس همچون خطوط داروسازی، صنایع الکترونیک و میکروالکترونیک، غذایی، بیمارستان‌ ها و … به کار می رود، در این محیط ها میزان گرد و غبار، میکروب‌ های هوازی، ذرات معلق و بخارات شیمیایی در سطح پایین و کنترل شده ‌ای نگه داشته می‌ شوند. ذرات معلق در اتاق ‌های تمیز معمولا بر اساس سایز ذرات در واحد متر مکعب و یا فوت مکعب نمایش داده می ‌شوند. به عنوان مثال در کلاس تمیز ، میزان ذرات بزرگ ‌تر از .۵ میکرون باید کمتر از عدد در فوت ‌مکعب باشد و همین میزان در کلاس کمتر از ذره در فوت ‌مکعب می‌ باشد. قابل ذکر است. موی انسان دارای قطر ۵- میکرون می ‌باشد که برابر بیش از یک ذره .۵ میکرونی است.. باید به این نکته توجه داشت که در هنگام ساخت ادوات و ابزاری که ابعادشان کمتر از چند میلی متر است.، حضور آلودگی های میکرونی کاملا خطرناک می باشد. مثلا ضخامت لایه ایجاد شده با روش های لایه نشانی معمولا از چند نانومتر فراتر نمی رود، حضور ذرات و آلودگی ها در محیط می تواند کارایی لایه های ایجاد شده را کاملا مختل نمایند. در صورتی که با میکروسکوپ الکترونی به بررسی سطوح و لایه های ایجاد شده پرداخته شود، مشخص می شود که حضور ذرات به ظاهر ناچیز در محیط کار می تواند منجر به ناکارآمدی قطعات و ادوات ساخته شده شود.

اتاق های تمیز بر اساس میزان تمیزی هوا طبقه بندی می شوند. در است.اندارد فدرال ایالات متحده آمریکا به شماره (به بندهای A تا D مراجعه کنید) ، تعداد ذرات مساوی و بزرگتر از .۵ میکرومتر در یک فوت مکعب هوا اندازه گیری می شود و از این تعداد برای طبقه بندی اتاق تمیز است.فاده می شود(.۵ Micron particle per ft) . این نامگذاری متریک در جدیدترین نسخه است.اندارد E نیز پذیرفته شده است.. است.اندارد فدرال E در آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر است.فاده می شود. است.اندارد جدیدتر TC از سازمان بین المللی است.اندارد(سازمان ISO) می باشد. این است.اندارد با نام ISO شناخته می شود. هر دو است.اندارد یک اتاق تمیز را بر اساس تعداد ذرات موجود در هوای طبقه بندی می کنند. است.انداردهای طبقه‌بندی اتاق تمیز FS E و ISO - به اندازه‌گیری‌ها و محاسبات ویژه ذرات برای طبقه‌بندی سطوح تمیزی اتاق تمیز یا منطقه تمیز نیاز دارند. در انگلستان، است.اندارد بریتانیایی BS برای طبقه بندی اتاق های تمیز است.فاده می شود. این است.اندارد قرار است. توسط BS EN ISO - جایگزین شود.

اتاقهای تمیز تقریباً در هر صنعتی مورد است.فاده قرار می گیرند، ذرات کوچک می توانند بر روند تولید آن ها تأثیر منفی بگذارند. از نظر اندازه و پیچیدگی متفاوت هستند و در صنایعی مانند تولید نیمه هادی، داروسازی، بیوتکنولوژی، دستگاه پزشکی و علوم زندگی و همچنین تولید فرایندهای مهم که در هوافضا، نوری، نظامی و وزارت انرژی کاربرد زیادی دارند، مورد است.فاده قرار می گیرند. یک



( implementation consultation ) `s other In Bomehen