Measurement of dimensions In Varamin ( implementation consultation )

Measurement of dimensions-1
Measurement of dimensions-2

Presentation of businesses
You can introduce your business services or products in this section.
For this purpose, be in touch with us.




بُعد زمان یک Conformed Dimension رایج در انبار داده یک سازمان است. به این دلیل که صفتهای خاصه آن (attribute) یعنی روز، هفته، ماه، فصل و سال در پیوند با هر fact table فقط و فقط یک معنا دارند. معمولا تنها قواعدی که درباره بُعد زمان باید در نظر گرفته شود این است. که علاوه بر سال تقویمی، سال مالی جداگانه برای سازمان در نظر گرفته می شود و تعریف هفته به چه شکلی انجام می شود. خوشبختانه راه حل در نظر گرفتن این قواعد بسیاز ساده است.. در مورد سال مالی یک راه این است. که تنها از یک سال مالی یا تقویمی است.فاده کنیم یا دو Conformed Dimension مجزا در نظر بگیریم.

برای این که دو جدول بُعد به صورت Conformed Dimension در نظر گرفته شود باید یکسان باشند یا یکی زیرمجموعه دیگری باشد. در این صورت نباید هیچ نوع تفاوت دیگری بین دو جدول باشد. برای مثال دو جدول بعد که به جز کلید اصلی دقیقا مانند هم هستند به عنوان Conformed Dimension در نظر گرفته نمی شوند

در انبار داده یک Conformed Dimension برای هر fact ای که به آن مربوط است. تنها یک معنی دارد. Conformed Dimension ها این امکان را فراهم می کنند که fact ها و Measure ها را به یک شکل در چندین fact یا حتی data mart دسته بندی و توصیف کنیم تا سیستم گزارش گیری یکدست و سازگاری را داشته باشیم.



( implementation consultation ) `s other In Varamin