در یونیت خارجی وی آر اف نوع EHP یک یا چند الکتروموتور و در یونیت خارجی وی آر اف نوع GHP یک موتور احتراق داخلی گازسوز پیستونی (شبیه موتور اتومبیل) وجود دارد که یک یا چند کمپرسور اسکرال را به گردش در آورده و کمپرسور نیز عمل متراکم کردن مبرد و چرخش آن در مدار را بر عهده دارد. مبرد در مدار با لوله کشی به اواپراتورهای (مبدل های حرارتی) جاسازی شده در یونیت های داخلی (فن کویل ها) منتقل می شود و در اثر تبادل حرارت با هوای محیط داخل ساختمان، دمای هوای داخل ساختمان را کاهش یا افزایش می دهد.
در ابتدا باید اندازه دقیقی متناسب با مكانی كه می خواهید سیستم در آن نصب شود برآورد كنید.در نظر گرفتن ابعاد ساختمان برای تخمین فاصله بین دو یونیت داخلی و خارجی و طول لوله كشی بسیار مهم است..در بهترین حالت برای بدست آوردن این ابعاد می توانید از كاتالوگ شركت سازنده كمك بگیرید.
یکی از معایب را نیز میتوان این امر دانست که نصب و راهاندازی ان نیاز به مجری و اپراتور متخصص دارد. البته این امر تا حدودی هم میتواند مزیت محسوب شود زیرا می تواند از خطرات احتمالی نصب و راهاندازی توسط افراد بیتجربه جلوگیری میشود.
برای کنترل کمپرسور از یک درایو با سرعت متغیر است.فاده می شود. این سیستم (درایو) به کمپرسور اجازه می دهد جریان مایع مبرد را از طریق چندین سیم پیچ تبخیر تنظیم و تغییر بدهد. با این سیستم می توان فضاهای متفاوت را به صورت جداگانه به طور همزمان گرم و سرد نمود که البته همانگونه که قبلا اشاره شد باید سیستم لوله کشی مناسب جهت هم سرمایش و هم گرمایش و دیگر نکات در نظر گرفته شود.
همانطور که پیش تر اشاره شد عوامل بسیاری در تعیین قیمت فروشVRF تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال نوسانات قیمت دلار، اینورتر بودن یا نبودن سیستم، تعداد یونیت ها که به طبع هرچه بیشتر باشند قیمت VRF نیز بالاتر خواهد بود و هزینه های لوله کشی مسی و از همه مهم تر نوع برند انتخاب شده توسط مشتری بر قیمت VRF موثر هستند. به علاوه مساحت فضای در اختیار شما برای نصب و راه اندازی این سیستم نیز خود از عواملی می باشد که می تواند تاثیر بسزایی در قیمتVRF داشته باشد. همانطور که گفته شد قیمت فروش VRF برند های مختلف با یکدیگر متفاوت است. و قیمت فروش وی آر اف های خارجی مانند برند های کره ای ،ژاپنی ، چینی و آلمانی بالاتر می باشد.