در فناوریVRF کنونی از موتورهایی با مبدل جریان (کموتاتور) الکترونیکی (ECM)، کمپرسورهای پیچی با محرک معکوسگر، کمپرسورهای چندتایی، پیکربندیهای چندکاره، مداربندی پیچیده مبرد و روغن، برگشتها، و کنترلهایی است.فاده میشود که اجازه میدهند تا واحد داخلی یا بیشتر به شکل متصل به یک واحد خارجی کار نمايد سیستمهای مولتی اسپیلیت متشکل از چند قسمت داخلی متصل به یک واحد خارجی ميباشد.
یکی از معایب را نیز میتوان این امر دانست که نصب و راهاندازی ان نیاز به مجری و اپراتور متخصص دارد. البته این امر تا حدودی هم میتواند مزیت محسوب شود زیرا می تواند از خطرات احتمالی نصب و راهاندازی توسط افراد بیتجربه جلوگیری میشود.
چند مسئله باعث شده که هزینه اجرای این سیستم مخصوصا در کشور ما را بالا ببرد و در نتیجه است.قبال کمتری از این سیستم در مقایسه با سایر تجهیزات سرمایشی و گرمایشی صورت بگیرد که مهمترین آنها عبارتند از : اعمال هزینه های بیشتر در واردات این دستگاه ها به خاطر تحریم ها، وابستگی شدید قیمت این محصول به ارز، وجود تکنولوژی های مدرن در راستای کاهش مصرف و افزایش عمر سیستم و اثر مستقیم آن بر قیمت ساخت دستگاه، افزایش چشمگیر هزینه نصب آن (استفاده از تعداد زیادی Y branch و لوله مسی در مسیر نصب سیستم)
برای کنترل کمپرسور از یک درایو با سرعت متغیر است.فاده می شود. این سیستم (درایو) به کمپرسور اجازه می دهد جریان مایع مبرد را از طریق چندین سیم پیچ تبخیر تنظیم و تغییر بدهد. با این سیستم می توان فضاهای متفاوت را به صورت جداگانه به طور همزمان گرم و سرد نمود که البته همانگونه که قبلا اشاره شد باید سیستم لوله کشی مناسب جهت هم سرمایش و هم گرمایش و دیگر نکات در نظر گرفته شود.
به طور علمی تر در پاسخ به سوال سیستم VRF چیست می توان گفت که این نام از سه حرف اول کلمات Variable (به معنی متغیر) Refrigerant (به معنی مبرد) و Flow (به معنی جریان) اقتباس شده است.. در سیستم وی آر اف با تکنولوژی خاصی می توان مقدار جریان مبردی که به هر یونیت داخلی (فن کویل) ارسال می شود را کنترل و دقیقا مطابق با نیاز مصرف کننده ، دمای هر فن کویل را مستقلا و به میزان دلخواه تنظیم نمود.