در ژوئیه نتفلیکس کلی بنت - معاون سابق برادران وارنر، معاون رئیس تعاملی، بازاریابی در سراسر جهان را است.خدام کرد تا مدیر ارشد بازاریابی جدید خود شود. این امر همچنین جای خالی مدیر ارشد قبلی لزلی کیلگور که در ژانویه نتفلیکس را ترک کرد، پر کرد.
یکی دیگر از عوامل مؤثر در موفقیت اجاره دیویدی آنلاین این شرکت این بود که دارای عنوانهای انتخابی بسیار بیشتری نسبت به مراکز اجاره بلاک باستر بود. اما هنگامی که آنها شروع به ارائه محتوای پخش جریانی رایگان به مشترکان در سال کردند، این محصول نمیتوانست بیش از فیلم و نمایش تلویزیونی ارائه دهد، فقط ٪ در مقایسه با بیش از عنوان مختلف DVD. با افزایش محبوبیت، شمار عنوانهای موجود برای پخش نیز در حال افزایش بود و در ژوئن به فیلم و نمایش رسیده بود. یکی از نکات کلیدی در مورد نتفلیکس این بود که این یک سیستم توصیه شده به نام Cinematch دارد که نه تنها با ایجاد هزینه سوئیچ بینندگان را ملزم به پیوستن به این سرویس میکند، بلکه فیلمهایی را ارائه میدهد که دست کم گرفته شدهاند تا مشتریان بتوانند آن فیلمها را نیز از توصیههای خود مشاهده کنند. این ویژگی نه تنها به نفع نتفلیکس بود بلکه به نفع بینندگان آن و است.ودیوهایی بود که در مقایسه با سایرین جزئی بودند.
پیش از این، سرویس پخش جریانی حق انتخاب برنامههای تلویزیونی توزیع شده توسط NBCUniversal Television Distribution , Sony Pictures Television و th Century Fox Television را نیز داشت. نتفلیکس همچنین قبلاً حق انتخاب عنوانهای را از The Criterion Collection داشت، اما این عنوانهای از نتفلیکس بیرون کشیده شده و به کتابخانه Hulu اضافه شد. یکی از مهمترین خریدها برای نمایش Breaking Bad، تولید شده توسط تلویزیون Sony Pictures بود. نتفلیکس این حق را پس از فصل سوم نمایش در سال به دست آورد، در نقطه ای که پخش کننده اصلی AMC احتمال لغو نمایش را ابراز کرده بود. سونی، نتفلیکس را وادار کرد تا به موقع سریال Breaking Bad را برای فصل چهارم منتشر کند، که در نتیجه، به دلیل بینندگان جدیدی که قسمتهای گذشته را از نتفلیکس میدیدند، مخاطبان این برنامه را در AMC بسیار گسترش داد و تا زمان فصل پنجم، بینندگان را دو برابر کرد.
نتفلیکس در اوت ویژگی "Profiles" را دوباره تقویت کرد که به حسابها اجازه میدهد تا حداکثر پنج نمایه کاربر را در خود جای دهند، یا مربوط به افراد یا موارد موضوعی باشد. «نمایه» بهطور مؤثر علاقه هر کاربر را تقسیم میکند، به طوری که هر یک از آنها پیشنهادهای شخصی و اضافه کردن موارد دلخواه را به صورت جداگانه دریافت میکنند. به گفته تاد یلین، معاون نوآوری محصولات نتفلیکس، «این یک ویژگی مهم است.»، زیرا «حدود ۵ تا ۸ درصد آنچه مردم در نتفلیکس مشاهده میکنند ناشی از آنچه نتفلیکس توصیه میکند است.، نه از آنچه مردم جستجو میکنند».
مدل نتفلیکس همچنین انتظارات بینندگان را تحت تأثیر قرار دادهاست. طبق یک نظرسنجی در سال نیلسن، بیش از درصد آمریکاییها گفتند که نمایشهای خود را زیاد تماشا میکنند و تقریباً از هر آمریکایی ۸ نفر از این فناوری برای تماشای برنامههای مورد علاقه خود بر اساس برنامه خود است.فاده کردهاند.