نامه درخواست همکاری به متنی گفته میشود که به واسطه آن تواناییها و مهارتهای فردی شخص متقاضی برای موقعیت شغلی در آن درج میشود. به کمک این نامه میتوان میزان حرفهای بودن فرد متقاضی را تشخیص داد و در نهایت، قبل از انجام مصاحبه میتوان به این نکته پی برد که صلاحیتهای لازم برای موقعیت شغلی مدنظر را دارد یا خیر.
مثال دوم، نمونهای از ارائه سوابق کاری شخصی است. که از ارزش و اعتبار خوبی برخوردار است.، اما نمونه اول به صورت کلی گفته شده و شخصاً به مهارتها یا سوابق کاری اشاره نمیکند. بنابراین، شخصی کردن سوابق کاری مزیت مهمی محسوب میشود و بهتر است. زمانی را به آن اختصاص دهید تا اطلاعاتی منحصربهفرد در رابطه با تجربه کاری خود در اختیار کارفرما قرار دهید.
علاوه بر مواردی که ذکر شد، یاد گرفتیم که برای نوشتن نامه درخواست همکاری باید نکتههای مهمی را رعایت کنیم و اگر به اصول کلی نوشتن نامه همکاری پایبند باشیم، میتوانیم نامه مناسبی بنویسیم که شانس پذیرش را برای موقعیت شغلی مدنظر افزایش دهد. نکات مهمی که در این آموزش برای نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسس مطرح شد، به صورت خلاصه شامل موارد زیر میشود:
هنگامی که اطلاعات تماس خود را به درستی فهرست کردید، باید شروع به نوشتن محتویات Cover Letter کنید. اولین کاری که در اینجا باید انجام دهید این است. که Cover Letter خود را برای مدیر است.خدام(HR) بنویسید. درست است.، مستقیما به مدیر است.خدام! نه اینکه صرفا با عبارت رایج “آقا یا خانم عزیز” شروع کنید. شما قرار است. به رئیس آینده خود نشان دهید که تحقیقات خود را انجام دادهاید و واقعا مشتاق کار با تیم آنها هستید. هیچکس نمیخواهد کارجویی را است.خدام کند که با چشم بسته(!) برای بیش از شرکت درخواست ارسال میکند و امیدوار است. در یکی از آنها است.خدام شود.
من به کمک کردن به دیگران علاقهمندم، به همین دلیل است. که چنین حس رضایتی را در منابع انسانی پیدا کردهام، از همکارانم حمایت میکنم و به آنها کمک میکنم که به نفع شخصی و حرفهای آنها باشد. من همچنین از جستوجوی راهحلهایی برای مشکلات رایج منابع انسانی لذت میبرم، و فکر میکنم سرمایه بزرگی در موقعیت شرکت شما خواهد بود. از آنجا که این موقعیت شغلی به عنوان مشاور، مستقیماً با چندین مشتری سروکار دارد و به آنها در تأمین نیازهای منابع انسانی کمک میکند، معتقدم ماهیت نوآورانه و مجموعه مهارتهای مقتدرانه من، به موفقیتم کمک میکند.