همانطور که قبلا ذکر گردید، داینامیکس ۵ از حمایت مایکروسافت برخوردار است.. این بدان معنی است. که نباید درخصوص زیرساختها، سرورها و سایر مشکلات فنی نگران باشید. همچنین اگر شما نمیخواهید که محدویتی در مشکلات پیادهسازی داشته باشید، باید هم راستا با مایکروسافت جهت بروزرسانی اقدام نمایید.
آنچه که باعث انتخاب یکی از این دو محصول میشود تفاوتهای آنها میباشد. در ادامه این تفاوتها ذکر میگردد. پس در صورتیکه یکی از این موارد برای شما حیاتی میباشد، میتوانید نسبت به انتخاب محصول نهایی با توجه به توانایی آن اقدام نمایید.
انتخابی که طی فرایندی دو ساله انجام شده است.. در این بازه، تیمی از شرکت Man اوکراین راهکارهای موجود را مطالعه نموده و در پایان راهکار IDMS کمپانی آنتارگیت ( Importer Dealer Management System ) مورد پذیرش شرکت قرار گرفت. راهکاری جامع و یکپارچه با قابلیت پوشش کامل فرایندهای کسب و کار و البته پاسخگویی به نیازهای واردکنندگان و نمایندگیهای وسایل نقلیه و قطعات خودرویی شرکت است.. راهکار انتخاب شده بروی بستر ابر پلت فرم مایکروسافت داینامیکس ۵ پیاده سازی شده و همزمان قابلیت یک ERP و CRM را فراهم آورده است. (
ارزیابی ارزش عملیاتی و فنی باید شامل یک مصاحبه در محل با حضور اشخاص کلیدی هر بخش برای شناسایی فرایندها و نقاط اصلی ضعف باشد. همچنین تنظیم یک گزارش تجزیه و تحلیل از فرایندها شامل تمام زمینه های کاربردی پروسه توزیع شرکت از ورود سفارش تا دریافت، بارگیری و حمل و نقل نیز می تواند بسیار مفید باشد.
فیلدهای سایت و انبار موجود در تیتر سفارش خرید و فروش میتواند براساس مشتری و تامین کننده، تنظیم گردد. برای این منظور در صفحه تعریف مشتریان و یا تامین کنندگان، مقادیر پیش فرض در این صفحات انتخب میگردند و در زمان ثبت سفارش این مقادیر پیشفرض در تیتر سفارش خرید و یا سفارش فروش اعمال خواهند شد ( البته امکان تغییر موردی این مقادیر پیشفرض در سفارش خرید و یا سفارش فروش وجود دارد). تنظیمات ذکر شده، در مسیر ذیل ثبت میگردند :