مارک راندولف و رید هستینگز نتفلیکس را در اوت در اسکاتس ولی، کالیفرنیا تأسیس کردند. راندولف به عنوان مدیر بازاریابی در شرکت هاستینگز، Pure Atria کار میکرد. راندولف، MicroWarehouse، یک شرکت سفارش نامه رایانهای، را تأسیس کرد.
ظهور نتفلیکس بر نحوه تماشای محتوای تلویزیونی توسط مخاطبان تأثیر گذاشتهاست. مدیر عامل نتفلیکس، نیل هانت خاطرنشان میکند که اینترنت به کاربران امکان تماشای نمایش با سرعت خود را میدهد. نتفلیکس به سازندگان محتوا اجازه دادهاست از فرمتهای سنتی که اسلاتهای زمانی دقیقه ای یا دقیقه ای را هفته ای یکبار مجبور میکنند، دور شوند، که به گفته آنها به آنها برتری بیشتری نسبت به شبکهها میدهد. مدل آنها بستری را فراهم میکند که امکان پخش زمانهای مختلف در هر قسمت را براساس یک داستان روایت میکند، از یک هفته به هفته تکرار میکند و تصور مشخصی از «فصل» ندارد. این انعطافپذیری همچنین به نتفلیکس اجازه میدهد تا زمانی که مخاطبان خود را پیدا نکند، یک نمایش را پرورش دهد، برخلاف شبکههای سنتی که اگر نتواند رتبههای ثابت را حفظ کند، به سرعت نمایش را لغو میکنند.
طبق یک وبلاگ توسط مؤسسه مالیات و سیاستهای اقتصادی، نتفلیکس بیشترین سود خود را در ایالات متحده برای سال ۸ گزارش کرد، اما هیچ چیز را به عنوان مالیات فدرال یا ایالتی پرداخت نکرد. توضیح این است. که قانون مالیات ایالات متحده به شرکتها اجازه میدهد از درآمد خارجی اعتبار مالیاتی بگیرند و بنابراین از مالیات مضاعف جلوگیری میکنند. سناتور آمریکایی
Epix یک قرارداد پنج ساله با نتفلیکس امضا کرد. در طول دو سال ابتدایی این توافقنامه، محتوای نخستین اجرا و برگشت کاتالوگ از Epix منحصر به نتفلیکس بود. فیلمهای Epix روز پس از نمایش در Epix در نتفلیکس قرار میگرفتند. با این حال، شرط انحصار در سپتامبر هنگامی که آمازون قراردادی را برای پخش عنوانهای خود از طریق سرویس پخش جریانی آمازون امضا کرد، به پایان رسید، که شامل فیلمهایی از Paramount , Metro-Goldwyn-Mayer و Lionsgate بود.
در ژانویه نتفلیکس گزارش داد که در سهماهه چهارم سال دو میلیون مشتری ایالات متحده اضافه کردهاست که در مجموع ٫ میلیون مشتری جریان ایالات متحده و ٫ میلیون مشتری کل جریان دارند. بهعلاوه، درآمد ۸٪ تا ۵ میلیون دلار برای مدت مشابه افزایش داشت.