در هند، نتفلیکس همراه با Hotstar دیزنی اعلام کرد که برنامهها در اوایل سال برای اتخاذ رهنمودهای خودتنظیم برای محتوای پخش شده در سیستم عاملهای آنها در داخل کشور در تلاش برای جلوگیری از اجرای احتمالی قوانین سانسور دولت است..
در است.رالیا، نتفلیکس با است.ن، رقیب محلی SVOD که فقط در بازار است.رالیا فعالیت میکند، رقابت میکند و در حال حاضر نتفلیکس را با قیمت ماهانه پایین میآورد در حالی که از محتوای اصلی است.رالیا به عنوان پیشنهاد اصلی خود است.فاده میکند. نتفلیکس در حال حاضر پیشرو قابل توجهی در سهم بازار نسبت به Stan است.، به طوری که در سال به بیش از ٫۵ میلیون کاربر خانگی در است.رالیا رسیدهاست در حالی که Stan در همان مدت به بیش از ٫۵ میلیون کاربر خانگی رسیدهاست. در کشورهای شمال اروپا، نتفلیکس با Viaplay , HBO Nordic و C More رقابت میکند. در
نتفلیکس یک سیستم توصیه شخصی ویدئویی گسترده و مبتنی بر رتبهبندی و بررسی توسط مشتریان خود ایجاد و نگهداری میکند. در اکتبر نتفلیکس یک جایزه ٬٬ دلاری به نخستین توسعه دهنده الگوریتم توصیه ویدیو که بتواند الگوریتم موجود آن Cinematch را شکست دهد، در پیشبینی بیش از ٪ از امتیازات مشتری ارائه داد.
در ۸ سپتامبر نتفلیکس اعلام کرد که سرویس DVD-mail خود را به Qwikster تغییر برند میدهد. مدیرعامل رید هستینگز دربارهٔ این تصمیم اظهار داشت که «ما فهمیدیم که پخش جریانی و دیویدی از طریق پست در حال تبدیل شدن به دو کسبوکار کاملاً متفاوت هستند با ساختار هزینههای بسیار متفاوت، مزایای مختلفی که باید متفاوت به بازار عرضه شوند و ما باید اجازه دهیم هر یک بهطور مستقل رشد و کار کنند». همچنین اعلام شد که این سرویس با برند تجاری جدید اجاره بازیهای ویدیویی را اضافه میکند. تصمیم برای تقسیم خدمات بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. اشاره شد که این دو وب سایت از یکدیگر مستقل بودهاند (با رتبهبندی، بازبینی و صفهایی که بین آنها منتقل نمیشود) و به حسابهای کاربری جداگانه ای احتیاج دارند. همچنین، دو وب سایت نیاز به اشتراک جداگانه دارند.
در اکتبر نتفلیکس با اعلام برنامهای برای سرمایهگذاری ۸ میلیارد دلار برای محتوای اصلی در سال ۸ هدف از تشکیل نیمی از کتابخانه خود از محتوای اصلی را اعلام کرد. تمرکز ویژه ای بر روی فیلمها و انیمیشنها از طریق این سرمایهگذاری وجود دارد، با قصد تولید ۸ فیلم اصلی و سریال انیمیشن.