در سال ۵ نتفلیکس از Amazon.com به عنوان یک رقیب بالقوه نام برد که تا سال ۸ اجاره آنلاین فیلم را در انگلستان و آلمان ارائه میداد. آمازون LoveFilm را در سال خریداری کرد. علاوه بر این، آمازون اکنون فیلمها و نمایشهای تلویزیونی را از طریق Amazon Video (که قبلاً Amazon Video On Demand و LOVEFiLM Instant بود) پخش میکند.
موفقیت نتفلیکس با تأسیس شمار زیادی شرکت اجاره دیویدی دیگر، در ایالات متحده و خارج از کشور همراه بود. Walmart خدمات اجاره آنلاین را در اکتبر آغاز کرد اما در مه ۵ بازار را ترک کرد. با این حال، والمارت بعداً خدمات اجاره Vudu را در سال خریداری کرد.
پیش از این، سرویس پخش جریانی حق انتخاب برنامههای تلویزیونی توزیع شده توسط NBCUniversal Television Distribution , Sony Pictures Television و th Century Fox Television را نیز داشت. نتفلیکس همچنین قبلاً حق انتخاب عنوانهای را از The Criterion Collection داشت، اما این عنوانهای از نتفلیکس بیرون کشیده شده و به کتابخانه Hulu اضافه شد. یکی از مهمترین خریدها برای نمایش Breaking Bad، تولید شده توسط تلویزیون Sony Pictures بود. نتفلیکس این حق را پس از فصل سوم نمایش در سال به دست آورد، در نقطه ای که پخش کننده اصلی AMC احتمال لغو نمایش را ابراز کرده بود. سونی، نتفلیکس را وادار کرد تا به موقع سریال Breaking Bad را برای فصل چهارم منتشر کند، که در نتیجه، به دلیل بینندگان جدیدی که قسمتهای گذشته را از نتفلیکس میدیدند، مخاطبان این برنامه را در AMC بسیار گسترش داد و تا زمان فصل پنجم، بینندگان را دو برابر کرد.
در اکتبر نتفلیکس اعلام کرد که در پاسخ به بازخورد مشتری و پس از سقوط تقریباً درصدی قیمت سهام، برندسازی مجدد برنامهریزی شده را کنار گذاشته و سرویسهای پخش دیویدی و پست الکترونیکی هر دو از طریق یک وب سایت، تحت نظر نتفلیکس به کار خود ادامه خواهند داد. نتفلیکس اظهار داشت که در سهماهه چهارم سال ۸٫ مشترک خود را از دست دادهاست - زیانی که تا حدودی به دلیل است.قبال ضعیف از برند تجاری ناموفق بود.
در نودمین دوره جوایز اسکار، که در مارس ۸ برگزار شد، نتفلیکس برنده اسکار بهترین فیلم مستند برای فیلم ایکاروس شد. برایان فاگل، کارگردان و نویسنده در طی اظهارات خود در پشت صحنه اظهار داشت که نتفلیکس «جهان مستند را به تنهایی تغییر دادهاست». ایکاروس نخستین بار در