تمام الکتروموتورها بر اساس چرخش نیروی جاذبه و دافعه الکترومغناطیسی میچرخند و نیرو و گشتاور لازم برای کارهای ما را ایجاد میکنند. الکتروموتورهای DC کلکتور دارند و در حال چرخش همواره تعیین می کنند جریان باید به کدام دسته سیم پیچی وارد شود تا میدان مغناطیسی یا شدت و جهت مناسب در محل مناسبی از روتور یا آرمیچر ایجاد شود تا الکتروموتور بچرخد. در الکتروموتورهای AC و الکتورموتورهای BLDC این توالی سه فاز و چرخش میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط سه فاز است. که باعث چرخش الکتروموتور می شود. هر دوی الکتروموتورهای AC و DC میتوانند میدان الکتریکی خود را از یک مغناطیس دایمی (Permanent Magnet PM) تامین کنند که در اینصورت در
شرکت پتروکانه اشکان با هدف تأمین کلیه ی تجهیزات مورد نیاز و انجام خدمات سرویس و نگهداری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تأسیس گردید. این مجموعه به پشتوانه سوابق تحقیقاتی و با اتکا به تجارب متخصصین فنی و بازرگانی در زمینه های ساخت، نصب تجهیزات برون چاهی و درون چاهی و به صورت تخصصی ساخت انواع مته های حفاری، فعالیت خود را آغاز نموده است..
An electric motor is an electrical machine that converts electrical energy into mechanical energy. Most electric motors operate through the interaction between the motors magnetic field and electric current in a wire winding to generate force in the form of torque applied on the motors shaft. Electric motors can be powered by direct current (DC) sources, such as from batteries, motor vehicles or rectifiers, or by alternating current (AC) sources, such as a power grid, inverters or electrical generators. An electric generator is mechanically identical to an electric motor, but operates with a reversed flow of power, converting mechanical energy into electrical energy.
شرکت پتروکانه اشکان با هدف تأمین کلیه ی تجهیزات مورد نیاز و انجام خدمات سرویس و نگهداری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تأسیس گردید. این مجموعه به پشتوانه سوابق تحقیقاتی و با اتکا به تجارب متخصصین فنی و بازرگانی در زمینه های ساخت، نصب تجهیزات برون چاهی و درون چاهی و به صورت تخصصی ساخت انواع مته های حفاری، فعالیت خود را آغاز نموده است..
تمام انواع الکتروموتورها به کمک درایو یا کنترلرشان میتوانند در هنگام کم کردن سرعت یا مثلا در سراشیبی ها یا در زمان ترمز کردن، تبدیل به ژنراتور شوند و بجای تلف کردن انرژی جنبشی ماشین آن را بازیافت کنند و باتری را شارژ کنند.