برای اینکه بتواند با شن، آب و گازهای موجود در نفت خام کنار بیاید، سیستم های پمپاژ روغن معدنی (Crude Oil Pump) به پمپ های سنگین با مهر و موم های مهندسی شده مکانیکی مطمئن نیاز دارند که دارای صفحه های لغزنده بادوام با ویژگی های عملکرد اضطراری خوب هستند. اغلب لازم است. فشارهای بیش از بار و سرعت لغزش بیش از متر بر ثانیه آب بندی شود. ثابت شده است. که ترکیب صورت آب بندی ایده آل برای چنین شرایطی کربن های با است.حکام بالا در برابر کاربید سیلیکون است..
شرکت سامان قطعه حامی نیرو خاورمیانه جهت رفع نیازهای شرکت هـای معدنی در حـوزه های تامین ماشین آلات(حفاری، بارگیری، باربری و راه سازی)، تامین قطعات سرمایه ای و یدکی(موتـور، گیربکس و ) و تامیـن فیلترهای مصرفی معادن از برندهای روز دنیا تاسیس گردیده است..بـا توجه بـه مسائل و مشکلات عدیـده اقتصادی حال حاضر کشور، دارای دو شرکت در خارج از ایـران یـک شرکت در امارات متحده عربی و شرکتی دیگر در سنگاپور می باشد، تا با دور زدن تحریم های ضالمانـه،خدمتی هرچند کوچک برای کشور ایران بردارد.
با وارد شدن روغن به موتور، این مایع به عنوان روان کننده عمل می کند و همچنین اجزای فلزی متحرک موتور را خنک می کند. هنگامی که پیشرانه خودرو روغن کافی دریافت نکرده باشد، این اجزای فلزی با هم در تماس زیادی بود و گرما تولید می کنند که موجب افزایش دمای موتور خودرو خواهد شد.
با هم بررسی کردیم که اویل پمپ چیست و چقدر میتواند روی کیفیت سایر قطعات خودرو تاثیر داشته و عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار دهد؛ اما لازم به توضیح است. که کار اویل پمپ فقط اینها نیست و مزیتهای بسیار زیاد دیگری را نیز میتوانیم از آن انتظار داشته باشیم. شاید با شنیدن این مزیتها و وظایفی که برای Oil Pump به آن اشاره میکنیم، درباره این قطعه نظر متفاوتتری پیدا کنید و اهمیت آن را بیشتر درک کنید. البته که در نهایت وظیفه اصلی که باید برای این قطعه در نظر بگیریم، همان تعریفی است. که در بند قبلی به آن اشاره نمودیم؛ اما وظایف مهم دیگری را نیز میتوانیم برای آن در نظر بگیریم. از جمله مهمترین وظایفی که میتوانیم برای Oil Pump در نظر بگیریم، موارد زیر هستند:
بعد از ورود روغن به پمپ حالا نوبت به سیستم خنک کننده میرسد. خنک کننده نقش خنک کردن روغن را به عهده دارند؛ زیرا در یک چرخه، ممکن است. دمای روغن به شدن افزایش پیدا کند و عملا همان کارکرد اصلی را از آن دریافت نکنیم. بعد از خنک شدن نیز نوبت به پمپاژ روغن به قطعات میرسد. اصلیترین پمپ روغن موجود در خودرو در داخل سیلندر قرار گرفته است.. روغن پمپاژ شده از این اویل پمپ به داخل سیلندر، فضای دیوار آن و رینگ پیستونها را آببندی کرده و مانع از خروج هوای فشرده از آن میگردد که این مهم میتواند تاثیر بسیار زیادی روی بالاتر بردن راندمان موتور داشته باشد. فشار روغن بالای ایجاد شده توسط پمپ روغن در قطعاتی مانند میل لنگ میتواند تا و حتی psi هم برسد.