لازم به ذکر است. پس از راننده و فرمان هدایت، کلیه سیستم فوق توسط یک سری میکرو سوئیچ در حال کنترل است. تا دستگاه بار بیش از حد مجاز را (تناژ) از روی زمین بلند نکند و ایمنی دستگاه حفظ گردد. تمامی این مراحل به قدرت باربرداری یا تناژ دستگاه منسوب است..
اجزای تشکیل دهنده جرثقیل دکلی شامل فلش ؛ کنفلش ؛ قطعات ارتفاعی ؛ قطعات اصلی , گردان ؛ کله قندی ؛ سیم بکسل ها نیز شامل شاریوت و قلاب است. ؛ سیستم ارتفاع دهنده ؛ وزنه های کنترل بالانس ؛ محاری ها ؛ کابین است.قرار اپراتور ؛ تابلوبرق ها ؛ کابل های ارتفاعی و سیستم نصب آن نیز شامل کالسکه و پایه تثبیت می باشد .
توضیح اینکه پس از ارتفاع است.انداردی که سازنده ی دستگاه تعیین نموده است. می بایست جهت ارتفاع بیشتر از است.اندارد دستگاه توسط کادر آنکاراژ ( کمربند ) به نقاطی از ساختمان و یا سازه مورد نظر مهار گردد . کلیه مراحل نصب ، مونتاژ ، ارتفاع دادن ، بستن کمربند و می بایست توسط نیرو های متخصص و کار آزموده قرار گیرد زیرا کوچکترین اشتباه می تواند آخرین اشتباه افراد باشد.
قدرت باربرداری در تاور مبنی بر ساختار آنها می باشد که تا چه تناژی را میتواند از روی زمین بلند کند. این کار توسط الکترو موتور انجام می شود و الکترو موتور به گیربکس و از گیربکس به درام یا همان وینچ متصل است.. توسط وینچ مقدار نیاز سیم بکسل تا ارتفاع مورد نیاز دستگاه و رابطی به نام هوک قلاب به بار متصل می گردد. لازم به ذکر است. پس از راننده و فرمان هدایت، کلیه سیستم فوق توسط یک سری میکرو سوئیچ در حال کنترل است. تا دستگاه بار بیش از حد مجاز را ( تناژ ) از روی زمین بلند نکند و ایمنی دستگاه حفظ گردد . تمامی این مراحل به قدرت باربرداری یا تناژ دستگاه منصوب است..
همواره برای عموم این سوال مطرح است. که تاور کرین ها چگونه به نقاط مرتفع میرسند و چگونه افزایش ارتفاع پیدا می کنند. لازم به توضیح است. ، تاور کرین ها پس از نصب و مونتاژ اولیه که توسط جرثقیل موبایل (سیار ) انجام می گیرد جهت افزایش ارتفاع از قدرت خود مونتاژ دستگاه است.فاده می کنند. این امر مستلزم یکسری عملیات بسیار حساس مس باشد و با اضافه کردن سکشن ( قطعه ارتفاعی ) ارتفاع می گیرد. و با کم کردن آن ارتفاع آن نیز کم می گردد البته انواع گوناگون تاور کرین ها بنا بر تیپ و یا کشور سازنده عملیات متفاوتی را دارا می باشند.